Saturday, December 6, 2008

pesamah daging

well well bangun aje tidur harini dok fikir apa ye nk makan.. teringat daging kurun ke 20 yg masih elok dlm peti hehehhe baik aku gulaikan aje daging itu... huhuhu lepas mandi manda... daging pun dah dinyah beku hehehe bahasa baku le plak... terus potong2.. siapkan bahan2 n tumiss ciauuuuuuu skrang daging atas api... it takes about 45 minit utk lembut (pesamah ni lain sikit dari gulai daging biasa).... n now sementara nk cukup time.. ai lepaking kejap kt sini hehhee

selalunya pesamah ni my family makan during hari raya aje.. lama seh nk masak n kalau cecah ngan ketupat palas.. nyum nyum rasanya... mandangkan nk dekat raya ni kan... (mcm le terasa nk raya) so saaya teruskanlah tradisi mak saya ni... jeles ai kakak kt perlis now mesti mak masak lagi best..... sabar jeklaaa

tk sabar le plak tunggu kakak ipar saya sampai selasa ni.. at least ada le org boleh berckp huhuhu utk habiskan weekend.... mmg boleh mental kejap... harini kalau cuaca ok nk kuar beli brg dapur sikit kt wellcome...

3 comments:

Anonymous said...

lahh apsal masak pesamah daging awal, kalau tak boleh kami rasa waktu di sana (muka tak malu ni)... tapi tak pe, nanti mak mai singapore, kak zee nak suruh mak ajar.... just wait till we arrive... nak interrogate and kepo habis habisan..... hahhaha

Adrina Adi said...

selamat hari raya kate!

moga dimurahkan rezeki... insyaAllah.

Ayu Katerina said...

terima kasih ad... doakan aku sentiasa diberi kebahagiaan ya.. dan aku juga doakan semua kawan2ku dimurahkan rezeki dan dilindungiNya.. amin...

selamat hari raya haji utk semua..