Monday, July 16, 2012

mommy talk

Ok harini nk citer pasal mommy2 la pula ek.. kuih raya dh siap 2 jenis.. dpt 3 balang korang mampo? hahahaha ok ok citer mommy balik..

Semalam Rania buat hal tanak tidur plekk.. sampai ke j 4 pagi la mommy n daddy begilir hayun2 dlm tangan ni ha.. mcm2 stylee tinggal tk fengsan je.. anak tanak tido jgn harap mak pak dpt tidokan.. so dodoi2laaa haaa jawabnyee.. lepas 4 pagi baru dia lelap .. so harini kami berdua pengsan sampai thari jugalah.. tp maknye tk bolehla nk pengsan kaw2 sbb anak tetappp ekkkkk!! ekkk! 2 jam sekali nk susu.. mata pejamm tp tetap nk ngap ngap ngap.. okkk tade halll mommy punn mata pejam bg susu.. hehehehe

Thari lepas dh mandikan anak.. mommy pun dh mandi comei.. makan nasi.. susukan anak pastu rasa mcm oii nk tebalikla... rest jap sejam then terus sound mr big.. i kene tidurla.. tk tahan ni.. so sblum tidur pam susu sebotol apa2 hal next round aku tkyah bangun.. nasib mr big ni cpt belajar.. ajar sket cara2 nk panaskan susu mommy so n so.. mr big okeyyy tarak hal.. p tido kang tau la dia..

3 jam cover tidur Alhamdulillah lega rasa.. bila bangun terasa bengkakk pula breastnyee adoiii sakit!! yelah aku skip satu sessi nyusu anak harini.. hasilnye makkk sakitt pula breast aku.. soo amik pam terus buat perahan lah.. sebelah aje dlm 15 minit aku lepas 120ml yeawww boleh tahan banyak.. so buat pecahan 2 botol terus masuk peti es.. aku tk bekukan.. just masuk bahagian bawah.. khas utk guna dlm minggu ni.. aku belum ready nk buat pembekuan susu.. sok lusa aku rasa kene start sbb susu banyak sgt dh.. sayang pula tgk menitik2 kt baju ni..

Seronok betul bila tgk anak kenyang dgn susu kitakan.. teringat masa kt spital day 3.. aku perah dpt kot 10ml.. sedih sgt.. dh le anak tgh kuning masa tu.. tp berkat kesabaran.. skrg susu melimpah ruah dah.. rezeki anak.. harap2 aku dpt bertahan lama utk susukan anak dgn susu badan ni.. Alhamdulillah Rania dh sebulan dah.. dh bulat pp dia.. :)

Esok mr big akan gi beli bag n botol utk simpan susu mommy.. khas utk Rania..

4 comments:

nonie said...

Syokkan tgk anak menyusu & tgk susu melimpah ruah bila kita pump... Nie pun mengomen sambil mengepam hehe... Alhamdulillah, afsheen dah masuk 11 bulan, masih ada rezeki untuk dia... Hopefully boleh maintain sampai 2 tahun... Hopefully Rania pun camtu :)

Anonymous said...

beb, kalu nk wat stock susu, kena pam awal2 lg..pttnye ms mule2 branak ko dh start pam dh..hehe
(psst psst.. breast ko ade rupe buah tembikai dak saiznye?) ekekekeke


-sdm-

Ayu Katerina said...

nonie: betul betul.. hihihihi cuba selagi boleh!

dewi:rupa tembikai susu gebuss hahahahaha.. zara pun pesan camtu.. tp masa tu aku baru nk adjust diri.. nenen pun sakit gile.. seminggu kene crack segala tu.. skrg nilah baru ok.. takpee InsyaAllah kalau rezeki tu ada.. cukup :)

Adrina Adi said...

all the best Kate.

kalau susu banyak baik fully breastfeed. untuk kebaikan Rania juga :)