Tuesday, February 11, 2014

Langkawi kawi Part Three!

Wokey day 3 di Langkawi pepagi cam biasa aku masak dulu sup sayur, rebus makaroni for rania bfast then baru siap2.. harini kami plan nk naik cable car since smlm kami kensel plan tu.. awal kami keluar harini sbb tanak panas2 sgt kalau gi lewat ke situ. area bukit ni panas dia lain mcm sikitlah.. on the way kami ke cable car akan tempoh satu kawasan yacht yg sangat cantik pemandangannye.. area pantai kok kalau tk silaplah.. benti jap amik2 gambar kt situ n bfast dekat petronas.. makan ringkas2 aje alas perut..


Main kejar2 dengan anak sambil hirup udara segar.. waktu ni baru jam 10 pagi..

Lepas isi perut kami gerak ke cable car.. org tak ramai lagi.. dapat parking terbaik.. sebelah pintu gerbang masuk je hehe.. dekat cable car pun org tk ramai lagi.. beli tiket terus dpt naik.. satu cable car kene naik 6 orang.. so kami bertiga naik dgn satu family mat saleh dari malta.. diaorg pun ada anak perempuan sorang.. budak tu suka sungguh dgn rania.. tk lepas2 nk pegang si rania.. haha so ada genglah kejap.. sepanjang naik ke atas dan jln2 atas tu kami tk berpecah langsung.. dh jd mcm satu geng pula.. seronok juga citer pasal malaysia, pasal malta.. so dptla masing2 info sikitkan..

Anyway citer pasal cable car ni.. sebenarnya aku tk suka nk naik.. tk berani benarnya.. aku gayat dan takut gile masa cable car tu gerak ke atas.. peluh sejuk semuanye ada.. risau mcm2.. kalau jatuh haihhhhhhh... tp sbb aku nk neman si anak n si bapak aku gagahkan juga beranikan diri naik cable car tu.. walhal dh baper kali aku dtg langkawi ni tk pernah aku ingin nk naik... takoooottt!! satu kejayaan lah ni aku naik menatang alah yg mengerikan ni.. tp lepas ni sapa ajak mmg aku tanak dahla... ngeri kot!

Topi ni dibeli dekat area cable car ni lah.. panas bedesing so belikan satu topi kt dia.. seronok pula dia makai siang malam dan seronok juga daddy melayan amik gambarnye ;) lepas habis tour area cable car kami gerak balik ke hotel.. beli nasi siap2 kt rania.. dia ni kalau mood nk makan asyik la menyebut sikkk sikk.. naik kesian kalau tk bagi.. so dlm keter aku dh suap nasi kt dia.. then terus tido sampai ke hotel... kami tk jln mana sgt dah.. balik hotel tido.. mr big je kuar sorang2 p mengambik gambo tah mana2... ptg dia balik around 6 then kami ke laut mandikan lagi si anak.. laut n pool lagilah sbb esok dh nk balik.. biar puas betul main air dah alang2 pergi...

4 comments:

Mya said...

ayu, ko taknak besarkan sikit ke size gambau2 ni semua.
gambau semua cantik tapi kecik nau, tak puas aku nak telek muka si rania. huhu..

Ayu Katerina said...

tekan la atas gambar tu nnt jadi le besau hahahahhaa

Anonymous said...

nice scenary & pica's...nanti rania dah besaq try pi island hoping plak dgn mangrove... best ooo....

-the_na

Ayu Katerina said...

i will.. mmg haritu ada juga tanya2 pasal island hoping.. tk pegila sbb rania kecik lagikan.. InsyaAllah nntlah dh besaq kami bawa dia naik boat pula.. :)