Wednesday, October 31, 2012

masak lemak cili padi daging qurban!

Hah mek rest jap tunggu daging lembut sikit.. wahhhhh harini pestime ni nk masak sejak balik tanah air!! masak lomak cili padi daging qurban! nyummmmm!!! duduk taiwan nk beli kunyit serai sikit punya bercinta... di sini nahhhhh depan mata kauuuu!! apa lagi ko nakkk jgn nk pemalas sgtkan! smlm kt aeon aku beli kunyit idop.. serai.. asam keping.. santan.. selalunya aku suka borong dekat pasar basah aje.. tp sbb smlm dh ke jusco aeon tu sopingla terus.. sbb nk masak sejenis je harini... dgn anak kecik bagai payah nk benti byk kali.. so ke pasar basah tu nnt dh betul settle downlah.. ini pre settle je baru... ok ok dh siap tumbuk rencah.. nk menumis jap lagi.. punyala mewahhhh nk masuk serai kunyit bagai.. kalau kt taiwan serai satu je aku boh.. sayanggg sbb payah nk dpt.. sini hah!! 3 aku dh ready haahahhahaha ohhhh i lafff malaysia! :D

Dan lagi satu punya gayat aku ni (gayat tu jakun la) smlm on da way lepas tgk rumah kami terus singgah palm garden... dlm seminit otak aku berkerja bila nampak signboard palm garden.."daddy jom masuk palm garden lunch! lama tk buffet la jom! jom!" daddy: u sure?? mommy: yelahh jom jom! hahaha terus pusing masuk palm garden.. masuk restaurant makan buffet for lunch.. woiii nikmat!! amik itu amik ini haahhaha no moreee salad saladd bila dok hotel hokay! apalagi??? nikmat la kan... ish ish ishhhhh almost 5 tahun tk rasa nikmatnyaaa tempat HALAL... akhirnya! huhuhuhuhu oklah sambung masak, kegayatan balik tanah air belum habis.. nnt sambung... daaaa

2 comments:

Anonymous said...

Lama tak masuk sini. Ingat tuan rumah busy so ingat tak berupdate. sekali 3 entry aku ketinggalan. Haha.

Okay, harap2 semuanya lancar. Rania mesti goodgirl ni sebab nampak Mommy tak stress sangat. Hehe.

Okay tak dia dengan cuaca sini?


Adrina.

Ayu Katerina said...

haha harini aku declare hari berehat setelah beberapa hari all out dlm panas segala! rania good so far hihihi