Saturday, May 28, 2011

hujan di taipei

Semalam sampai Taipei dgn AirAsia.. 1st time gue naik AA International punya flight.. not bad... kapal nampak baru... makan pun sodap... i request western food tp tk makan... sbb sebok dok odar hot dog hihihihiihhi lamo tk rasa.. woh puas makan hot dog dlm kapai! benornya aku cukup tk suka makan hidangan nasi or ayam2 bila naik kapal.. dia nye bau mcm nk muntah... selalu tu if ada makanan.. aku cuma cuit2 je... makan roti.. puding.. minum kopi lelap... nasi2 dlm flight yekkk!!! so bila dpt hot dog tu pehhhh best gilek!!

Since ai ada mp3 baru :P sgt tk uptodate baru skrg nk ada ceh! .. layan lagu la sambil baca novel sampai ke tpe.. while hubby sebok dgn magazine photography dia... kejap2 tu lelap la juga.. 2 kali aku amuk kt budak belakang yg dok tendang2 seat aku.... aku gegorkan kusi aku cam kene gempa budak tu terus cuak senyap... nasib aku tk siren je suara aku kt budak tu... keje dok menyepak kusi apa hal.. hehehhehe tu antara pengalaman aku smlm... anyway AA ok la juga :)

Oh lupa lak nk citer... aku kene soal siasat masa nk naik kapal.. sbb tiket aku 1way.. udah di soal apa buat di tpe.. berapa lama dok sana.. keje apa... nk tgk kad kojer.. nk tgk visa... yorlaaaahhh pak pulisss muka aku ni penjahat nau ke??? udah laki ada kt sebelah ni haaa bukan aku terbang sensorang nk jual dadah... laki aku bengkek jee kt depan... dia kata kot nk ayat pun agak2 leee polis tu:P hehehe gitu plak pikiornyee :P tp cara dia soal tu baik la... siap ckp minta maaf ye ni 1st time sy tgk 1way tiket dan kad kojer cam gini.... (mcm dia paham sbb tulis chino.. ada muka aku jek kt kad tu yg dia paham pun) hahhhahha belasah la pulis weh.. nasib ko bebudi bahasa.. takpela aku redha... anggap je dia hanya menjlnkan tugas.. elok juga dia soal siasat kalau dia risaukan sesuatu.. byk sgt kes kaldai dadah yg lepas ... kesian org2 perempuan yg merengkok kt penjara luar negara... makan haper la korang yeee...

Sampai je Taiwan mak oi cuaca drop sket.. sejuk.. hujan lebat... sampai rumah cek forecast wohhh typhoon lalu.. ptt hujan lebat... typhoon kt laut je tk sampai taiwan.. so tempias saja... itupun masa kapal nk landing.. angin bapak kuat.. hoyong hayang gak le kapal masa tu..

TUrun je dari flight kami amik bus balik ke rumah.. sampai rumah dh petang... kelaparan amat kami berdua... sementara nk masak nasi aku buatkan milo.. aku masak nasi while hubby buat ikan terubuk goreng pedas... sementara nk tunggu dia masak aku kemas baju2 dlm bag... kemas rumah sket... bukak tingkap2... phuhhh lega... tidur mati kami 2 lepas dinner.... letih!

4 comments:

Adrina Adi said...

lorr dah sampai taiper. tak sempat mek na nak pass kat birthday yang dia tulis.

nampak gaya ibu kena pos.

Ayu Katerina said...

biasala balik sbb ada hal .. kalau leisure2 tu lainla.. :)

nqr said...

tak sabau nak chAT :p

Ayu Katerina said...

tgh layan bula ni... nnt aku buzz ko bebeh!!