Tuesday, October 19, 2010

Sukan Kegemaran Saya

Sukan waktu remaja pilihan korang? Ha meh aku nak share apa yg aku gilakan sewaktu zaman langsing dulu dan kini :P

Netball
Sukan ni aku kenal seawal darjah 3, masa sekolah rendah aku ni antara yg tinggi melangit la orgnya.. tidaklah mcm orang eropah tu kan.. tp kira antara yg tinggi2 loo.. so position aku cekgu selalu bagi GA (Goal Attack) hat masuk2 bola dlm jaring tu.. ekekkeke tp waktu tu aku menyampah tul kene jadi GA.. cam stress gila.. so aku tukar amik position WA (Wing Attack) haaa baru le meriah sket berlari.. lgpun tengah aktif tk reti penat ni kan... sekolah aku masa tu antara yg top kt daerah huhu

Masuk sekolah menengah masih lagi aktif.. sports tu no 1 la.. tk belajar pun takpe.. pemalas amat ekekekke so i teruskan lagi.. cuma kalini lebih kepada olahraga sprinter gitu.. tp tk laju2 la sgt.. boleh la takat nk wakil sekolah.. then tukar amik hurdle.. ya yg tu mantap.. ok back to netball, masa ni baru aku betul2 tukar pada GA punya positon.. sbb aku dh cekap sket baling bola dlm jaring.. masa tu skill tk hengat hahhahaha main pakai boot bola u.. sbb nk kasi grip sket.. kaki tk leh gerak2.. salah tu.. so boot bola kan ada menatang paku kt bawah.. so tepacak u! haa sedapp main... boot sapa lagi kalau bukan boot bopren2 zaman skolah ekkekek tah sapa kau lupa.. :P

Habis sekolah masuk U plek.. zaman U pun masih aktif.. wakil course... masa ni menyampah aaa.. main keje nk gaduh.. tk paham tul aku.. tk gaduh bukan netball kata depe.. tk perempuan lakan.. mmg benci aa aku time ni.. tp sbb tk ada gak shooter lain aku main la juga... yang best bila lawan antara course, team aku selalu disokong oleh geng lelaki course lain wahhahahaha course kami tadak jantan.. so bila kene sokong tu cam eksited lebih :P pernah terpilih wakil U utk sukan2 ITM zaman tu tp gue malas.. sbb lebih rela balik kg tido dari berpanas bagai bersukan time cuti semester..ekkekeke

Masuk kojer yaa main lagiiii hahahaha tk serik2.. kalini otot2 dh tua muehehe tk larat dh nk lari bawa badan.. so i cuma dok dlm G jadi GS (Goal Shooter).. kira lepak tunggu bola je shoot.. ekekkeke sonang je keje.. janji dpt point.. best gile..sampai skrglah aku masih suka pegang posisi tu sbb betul2 tk larat lari lagi dah.. sempat wakil jpm dan wisma masa kt msia.. skrg kt mission tk dapek la nk buat team.. ngan aku2 dh malas nk bersukan bagai huhuhu lagi la berat badan ni kan..

MMg best bersukan netball ni.. gaduh pun hebat hahahahaha lawak sungguh.. hihihihihi tu saja repekan utk harini.. sangap!
ha ginilah rupe saya bila nk shoot tu.. mantap gak kan :P (gambar hiasan)

7 comments:

Anonymous said...

dulu masa dok belajar kat alor setar, bestfriend aku mmg terer main netball. kalau dia shoot, confirm masuk. sampai wakil negeri kedah la.

part gaduh tu mmg normal kot. sbb sekolah bahiyah dulu mmg musuh sekolah asma. so, kalau team2 dua2 sekolah ni main, mmg bawa satu batolion team sorak. siap masam2 muka lagi dgn team lawan. hehehe..

alahai teringat plak zaman sekolah dulu.

nice entry beb!


adrina

Ayu Katerina said...

wohooo kalau masa tahun ko tu aku lom kenal depe kot.. geng2 aku pun ramai state player kedah skrg. ekkekeke... tp aku tade sampai ke state sbb ramai lagi jagoan lagi.. walau gitu sampai skrg masih kekal sebagai sharp shooter.. cuma dh karat :D

Sella Shahbudin said...

aku tangan bangku... slalu org ingat, kalo tinggi je kena main netball..letih i nak explain..cara main, skill suma tu leh blajar but nak wat cmana...kalo tak minat tu, mmg tak jalan la..kalo main gak pun mesti sebab dah tadak org sangat....paksa rela gitu.. ekekeke....

lain la kalo bagi main volleyball.. besh gila kalo dpt spike ke muka org.. hehehee....

Ayu Katerina said...

tul tul.. netball ni dia kene lemah gemalai sket..tk leh kaso2.. tk leh gerak.. tak leh sentuh.. too much rules.. so bukan semua org suka heeee..

yeahh volleyball pun aku main masa sekolah menengah.. main sbb dh minat.. tp tk terer.. masa kt itm pun main sbb sellanye group dh tadek org ekkeekekke ssempat la rasa main satu semkan..

Zara said...

aku plak, dok try main netball zaman sekolah rendah..manjang kena marah ngan kak senior je sbb gerak kaki!!!!fed up terus x join..wkakakkaa

Zara said...

ps: dok gerak kaki bila dah dpt bola...

Ayu Katerina said...

ekekekekeeke kan.. gerak sket pritt gerak sket pritt.. mmg tk menahan!! tapi yg tu le bestnya.. geramnye pasal ganaz terus ekekekeke