Sunday, January 24, 2010

saturday di ladang limau

wooo smlm saturday saya dan kawan2 di mission gi lawat ladang limau di hsinchu... tuan ladangnye org malaysia tapi udoh kawin sama taiwanese.. 830am camtu gerak ramai2 naik van depan opes.. saya jadi ketua rombongan cik kiah ke ladang limau hihii.. oh lupa pepagi my dear rr udoh kejut.. tk kasi can nk lelap seminit lebih pun.. risau takut aku tk sempat masak bfast hihiihi kang perut kosong dia bebel.. ya ok ok saya dgn rajinnya masak omelet sumbat masuk dlm roti pita ala2 kebab.. just for me and moi fren faten hihihihi cik faten buatkan meggi gureng... kenyang saya.

sejam lebih perjalanan kami sampai ke hsinchu... naik bukit sket.. dari jauh nampak limau uren2.. woih cantik seh.. pokok dia rendah je.. buah melambak2 wohoo gerammmm.. sampai ke resort peggy (tuan romah)kami disambut ala2 mesra gituu.. hug2 bagai udah la kamu tk mandi cik peggy nyampah aku cino2 ni hehehhee tkpela ai tutup mata jee.. letak barang dulu kuarkan kamera memasing then mula la acara memanah hihihi as usual reramai dulu (utk kerja website aku la esok) then ok jom masok ladang jom!

me n faten sebok dgn kojer amik gambo.. pehh lazat tgk limau.. mcm aku makan lak.. lazat tgk dia gayut2 kt pokok tu ha.. meriahhh.. semuua pakai angkut bag plastik.. peggy ajo dulu camne nk pluck dia. jgn main sebarang ok .. kang tahun depan tk jadi buah rugi macik hihihhi so pelan2 dia ajo.. after that semua pakat pluck pluck la.. ha korang pluck la yee ai snap2.. syiokkkkkkk


lepas sejam dh penuh bag memasing.. puas dah aku pun sama panjat pokok.. amik gambo bagai... mabok juga la sat.. sempat juga me n faten masok semak cari angle limau.. wisau aku kuar naga kepala 7 gigit kaki uihh laju je aku snap hehehhe lari lari kuar main kt luar plak.. then kami semua move ke tower apa tatau utk acara lunch.. sedar tk sedar pehh udoh tghari rupenya..

panjat tower gi lunch reramai.. ada bawa nasi goreng.. nasi lemak.. lauk pauk.. meggi goreng.. jagung bla bla blaaa aku tanya err limau mana?? whahahhaha pakat gelak reramai... kutip limau tp semua tinggal kt romah peggy hihihih saje je wat lawak sat..makan je apa yg ada.. sonot rebut2.. dgn angin sepoi2 .. sejuk le juga and ok fun tanpa serabut kepala.. :)

after lunch they continue bergambar di tasik while me n faten cuma di sekitar pokok limau.. malas nk turun naik bukit.. lotih lak rasa.. after that peggy sediakan asam laksa n bubur pulut itam for us with kopi itam kampung.. kelass!! lepas semua dh solat and fresh then menum petang beramai2... sempat la saya main2 kamera sikit dlm rumah peggy.

tepat jam 3pm ok time to move... salam2 ngan semua n gerak balik.. sampai taipei tepat jam 4pm.. frank terus anto ke rumah.. letih dah rasa.. dlm keter terasa kepala denyut2.. adoii mula la kene migrain balik.. pantang main angin sejuk lelama.. sampai rumah terus muntah haaa rasakan.. mandi capai simut terus tido depan tv.. asal nk layan australia open.. ermm sempat tgk tsonga je ..belasah tido hhuhuhu...

ok tu je kisah saya di hari sabtu.. harini saya cuma rest di rumah..:)

6 comments:

Melea said...

owh...inilah kebun limau lokam yang kita slalu makan tue ekkk

Ayu Katerina said...

gamaknya hihihihi

Zara said...

balik msia CNY nnt, jgn lupa bawak aku OREN dari sana tau..nak sekotak besaq! kekekkeke

Ayu Katerina said...

loo awat tk ckp.. aku haram tk beli.. petik main ngan faten je.. limau tu tahan 6 bulan.. tp tk koser la aku nk beli since aku tk mam.. opsss

Zara said...

ni lah kekawan tau...x kira x kira..nak gak limau taiwan..(sambil nangis guling guling)

Ayu Katerina said...

loooo hahhahahahahaa tebiat.. udoh tau aku tk makan buahkan.. lagi mau minta buah.. hihihih