Tuesday, March 19, 2019

RR Spring Collection


Acewah mesti la ada gambar dgn beliau haha! dan juga gambar2 saya utk bulan Mac ini huhuhu... Happy Spring Season everyone! tak sabar nak jumpa tulip and cherry blossom versi tahun 2019 pula.. enjoy!

welcoming spring


Sekejapan rasanya Spring bakal muncul tiba.. sejuknye tetap mencengkam tapi tidaklah lagi membawa ke snow.. tapi tataula kalau lepas ni ada lagi haha.. so far tadela tanda-tandanya lagi.. putik2 bunga pun dh muncul.. musim ni siapa ada alahan mmg teruk akan kene gatal2.. biji mata terutamanya.. last year our Datin Sri sampai membawa ke spital le sbb gosok mata sampai berdarah.. punya gatalnye kalau debunga tu terbang.. aku sentiasa pantau cuaca kt sini.. kalau air quality debunga tu teruk aku akan make sure rania tk main sgt di park tu.. so far Alhamdulillah dia tk de la alah sgt kt debunga.. since budak ni sejarah eczemanya sgt teruk dulu better la aku jaga dr awal kan... trauma 4 tahun tk tido tk pernah padam dlm ingatan...

Ok last weekend me with my girlfriends jalan2 ke dumbo.. kerap juga aku ke dumbo ni.. sbb tk semua org tahu nk naik water teksi.. so mak yg mmg rumahnye tepi sungai ni ok aje kalau org ajak berjln.. so kita tunjuk2 kan lah.. kongsi apa yg patut dgn kawan2.. then as usual picture2 kt situ.. nice weather.. sejuk tp matahari terik.. so gambar pun cantik2 belaka.. thanks big.. hehe...

Share di sini as usual... :)

Tuesday, March 5, 2019

Work out sambung!

Sepanjang percutian 5 hari that week aku stop exercise jap... 5 hari tu on the road je kan celah mana kau nk senaman... bila sampai hotel mmg nampak periuk nasi dengan bantal je.. lapar tetap lapar hahahaha org melayu p mana pun lapaq nasi.. so tugas aku sepanjang percutian adalah masak nasi.. kak effa masak sardin, sambal, nasi impit bagai.. while us bawa lauk pauk rania dan juga teloq rebus.. baling dlm sambal oiiii sedap! bila sardin kak effa habis.. kami pula masak setin.. setin besaq tu utk kami semua cukup... nikmat makan nasi dgn sardin... kami cuma stop lunch ala kadar je tepi jln... janji kenyang.. malam masing2 tk makan nasi dah.. ada yg tido terus ada yg just makan meggi.. tapi mak tetap makan nasi haha! Alhamdulillah bila sampai je rumah bende pertama aku p naik timbang tu berat aku maintain! tk naik tk turun.. syukur syukur... ikutkan mcm naga juga aku makan 5 hari tu.. tp sbb kita byk jln.. duduk dlm keter sepanjang hari.. byk calory burn kan..

Last day masa we all di Vegas sempat ke restaurant masakan melayu.. sedap lauk pauk kt situ.. Rania makan satey.. esok nya sblm naik flight kami ke kedai Thai pula.. makan tomyum.. rania makan pulut mangga.. suka betul dia.. sampai skrg dok teringat pulut mangga kedai tu.. siap masuk karangan kt sekolahnya... dah ku agak mesti ada je keje sekolah dia mengenai sesuatu masa break haritu.. so citer dia adalah mengenai my favorite restaurant haha! mat saleh celup sorg ni ckp bebelit.. tetap makan toyu dan pulut.. good job anak mummy :P

Well kami stranded juga satu mlm di epot Vegas.. tiba2 mlm tu snow.. vegas tk pernah snow bepuluh tahun katanya.. nk jadi citer time kamilah snow nya dtg pula.. ajaib le juga.. flight cancel.. semua tido epot la mlm tu.. kami gerak balik esok paginya jam 11am mcmtu.. dpt le kau merasa tido satu mlm kt epot kan.. nasib le anak ok.. mak2 and pak2 puas la pusing sana sini.. sakit2 badan.. huhuhu pengalaman manis katanya haha... mmg tanak dh aku terbang time winter.. bahaya betul...

Ok ok melalut... balik je dari jalan2 rest satu hari.. then start work out balik.. makan jaga and Alhamdulillah setakat today early March berat den 67.5kg.. sikit lagi sampai target.. mcm aku tulis sblm ni.. target 65 kg.. silap2 boleh cecah 60 kg ni... aiya yaaa habis la baju raya aku.. dh shopping 2 pasang size XL masa balik cuti last year... huhuhuhu perlukah dibeli baru skrg atau pakai saja lose? nyehhhhhh baju tk penting.. yg penting target sampai... :)

Anyway aku dh tk diet extreme skrg.. work out pun aku dh kurangkan.. 3 bulan aku target 6 kali seminggu.. aku dh tukar 5 kali seminggu.. wpun diet tk extreme tp makan jaga.. jgn makan bebanyak la penat kerja keraskan... kira dh ada cheat day la.. cheat sikit2 hihihhi...lepas ni maintain saja.. share satu gambar last week masa party baby shower hana and bday kawan2 bulan Jan and Feb... sejuk gedi gigih keluar bergambar...

Thursday, February 28, 2019

Mid Winter Break


Mid winter break (cuti sekolah Rania) we all sekeluarga bersama-sama few kawan2 di sini buat plan jelajah 4 states di US.. so kami 3 keluarga berlepas ke Las Vegas... actually ni gambar hari terakhir.. but since kitorg landing LV so kita up gambar LV dululah... kami sampai malam.. rest satu mlm di hotel then esok paginya kami ke Route 66..


U.S. Route 66 (US 66 or Route 66), also known as the Will Rogers Highway, the Main Street of America or the Mother Road, was one of the original highways in the U.S. Highway System. US 66 was established on November 11, 1926, with road signs erected the following year.[4] The highway, which became one of the most famous roads in the United States, originally ran from Chicago, Illinois, through Missouri, Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, and Arizona before ending in Santa Monica in Los Angeles County, California, covering a total of 2,448 miles (3,940 km).[5] It was recognized in popular culture by both the hit song "(Get Your Kicks on) Route 66" and the Route 66 television show in the 1960s. In John Steinbeck's classic-American novel, The Grapes of Wrath (1939), the road, "Highway 66", was turned into a powerful symbol of escape and loss. source by wiki

Then we moved to Grand Canyon... tidur satu malam.. and here the pictures... worth a thousand words!


Agak rare kerana Grand Canyon selalunya tak ada heavy snow... flurry yes.. tp sekaki lebih begini jarang2 sekali berlaku.. so here we are.. main snow di grand canyon huhuhu!

Then kami moved ke Page.. tidur satu malam for this beautiful Horseshoe Bend!

Horseshoe Bend is a horseshoe-shaped incised meander of the Colorado River located near the town of Page, Arizona, in the United States.[1] Horseshoe Bend is located 5 miles (8.0 km) downstream from the Glen Canyon Dam and Lake Powell within Glen Canyon National Recreation Area, about 4 miles (6.4 km) southwest of Page.[1][2] It is accessible via hiking a 1.5-mile (2.4 km) round trip from U.S. Route 89.[1] Horseshoe Bend can be viewed from the steep cliff above.[3] The overlook is 4,200 feet (1,300 m) above sea level, and the Colorado River is at 3,200 feet (980 m) above sea level, making it a 1,000-foot (300 m) drop.[3] The rock walls of Horseshoe Bend contain hematite, platinum, garnet, and other minerals.[3] by wiki


Puas di horseshoe bend kami gerak ke Zion National Park.. lebih kurang 2 jam drive and the view MasyaAllah...


Enjoy tgk gambar2 sendiri.. Alhamdulillah trip ni boleh di katakan the best trip ever sepanjang berada di US.. penuh la wall rumah nnt.. :)

Wednesday, February 13, 2019

Finally


Akhirnya snow turun jua di New York... haha dh February kot!! tempat lain storm sakan kemain.. New York hanya sejuk membeku.. sejuk menggila tp snow tk turun... so smlm turun separuh hari.. balik sekolah sempat la dia ke play ground main dengan daddy.. tk boleh lama2 sbb ptg je dh hujan ice.. harini icy sana sini.. licin betul jdnya.. so kene full gear nk ke office harini.. snow boots kalau tk pakai mmg cium tanah la ko.. next week katanya dtg lg... but next week cuti sekolah seminggu we all dh plan berjln keluar New York 5 hari.. nnt i update as usual...

Happy icy day New Yorker!

Happy 44 Birthday Daddy Big


8 February haritu bday Big.. anaknya yg excited lebih.. di ajak nye mommy buat surprise kt daddy.. ajak buat party haha.. aduhaiii mlm2 keje camne nk buat party nak... kita party bertiga je la ye.. lgpun malu Big kalau buat party birthday kt dia hahahah dh tua kot!! kalau utk anak ok je la kan... so melayan kehendak si anak kami pun plan la something... dia minta aku belikan cake.. balloon... card.. apa2 yg best utk party lah.. last year aku beli 1 slice cake je.. dia tanak!! awal dh pesan mommy no slice ok.. i want the whole round cake haha yelahhhh... dh tk pepasal habis diet mak kene makan cake...

Lunch hour Jumaat tu aku keluar la kejap beli brg... beli cake dekat Amish.. singgah hallmark beli brg2 nk party.. ballon2 tu x la.. jenuh penuh rumah nnt.. belikan card.. brg2 party sikit.. ptg sampai rumah terus dia sorokkan daddy kt bilik lain.. no peeking katanya.. kitorg kt bilik readykan card .. belikan rania love merah tu suruh dia tampal gambar2 dia dgn daddy... then aku letak cake atas meja.. dia set upkan lilin.. susuh plate.. salin gown bagai haha tq aunty zara bagi gown tu dulu..

Siap semua then daddy boleh keluar.. wahhhh happy daddy tgk party utk nya... buat2 tekejut walhal dia tau je kami dh plan something.. sbb si anak dr pagi ckp daddy i will sing to you this evening ok.. hahahha! nyanyi2.. snap gambar.. potong cake.. alahaiii mak makan jugala.. sedap pula nya cake tu!! amik 2 slice.. sabar la sabar.. so dinner tk amik apa dah.. telan cake pun dh rasa bersalah melampau haha... puas party then aku work out.. tk boleh jd bersalah melampau2 sbb kalori satu slice tu je 600 kot!! makan dua pula tu... heh wajib burn balik.. so sejam la aku erobik malam tu.. Alhamdulillah dpt maintain tk naik..

Tq Rania buatkan daddy n mommy so happy with u... nnt bday mommy apa lgi la plan dia tu hehe... bday dia sendiri dh ada guest list.. nk kene party juga kahhhhh alahaii..


Update today 69 kg.. Alhamdulillah

Friday, February 8, 2019

Princess Mommy nya


Gambar2 sekitar January and February... dari sekolah dgn aktitivitinya... bday kawan2 nya... jln2 dgn familynya... asalkan dianye gembira :)