Tuesday, March 5, 2019

Work out sambung!

Sepanjang percutian 5 hari that week aku stop exercise jap... 5 hari tu on the road je kan celah mana kau nk senaman... bila sampai hotel mmg nampak periuk nasi dengan bantal je.. lapar tetap lapar hahahaha org melayu p mana pun lapaq nasi.. so tugas aku sepanjang percutian adalah masak nasi.. kak effa masak sardin, sambal, nasi impit bagai.. while us bawa lauk pauk rania dan juga teloq rebus.. baling dlm sambal oiiii sedap! bila sardin kak effa habis.. kami pula masak setin.. setin besaq tu utk kami semua cukup... nikmat makan nasi dgn sardin... kami cuma stop lunch ala kadar je tepi jln... janji kenyang.. malam masing2 tk makan nasi dah.. ada yg tido terus ada yg just makan meggi.. tapi mak tetap makan nasi haha! Alhamdulillah bila sampai je rumah bende pertama aku p naik timbang tu berat aku maintain! tk naik tk turun.. syukur syukur... ikutkan mcm naga juga aku makan 5 hari tu.. tp sbb kita byk jln.. duduk dlm keter sepanjang hari.. byk calory burn kan..

Last day masa we all di Vegas sempat ke restaurant masakan melayu.. sedap lauk pauk kt situ.. Rania makan satey.. esok nya sblm naik flight kami ke kedai Thai pula.. makan tomyum.. rania makan pulut mangga.. suka betul dia.. sampai skrg dok teringat pulut mangga kedai tu.. siap masuk karangan kt sekolahnya... dah ku agak mesti ada je keje sekolah dia mengenai sesuatu masa break haritu.. so citer dia adalah mengenai my favorite restaurant haha! mat saleh celup sorg ni ckp bebelit.. tetap makan toyu dan pulut.. good job anak mummy :P

Well kami stranded juga satu mlm di epot Vegas.. tiba2 mlm tu snow.. vegas tk pernah snow bepuluh tahun katanya.. nk jadi citer time kamilah snow nya dtg pula.. ajaib le juga.. flight cancel.. semua tido epot la mlm tu.. kami gerak balik esok paginya jam 11am mcmtu.. dpt le kau merasa tido satu mlm kt epot kan.. nasib le anak ok.. mak2 and pak2 puas la pusing sana sini.. sakit2 badan.. huhuhu pengalaman manis katanya haha... mmg tanak dh aku terbang time winter.. bahaya betul...

Ok ok melalut... balik je dari jalan2 rest satu hari.. then start work out balik.. makan jaga and Alhamdulillah setakat today early March berat den 67.5kg.. sikit lagi sampai target.. mcm aku tulis sblm ni.. target 65 kg.. silap2 boleh cecah 60 kg ni... aiya yaaa habis la baju raya aku.. dh shopping 2 pasang size XL masa balik cuti last year... huhuhuhu perlukah dibeli baru skrg atau pakai saja lose? nyehhhhhh baju tk penting.. yg penting target sampai... :)

Anyway aku dh tk diet extreme skrg.. work out pun aku dh kurangkan.. 3 bulan aku target 6 kali seminggu.. aku dh tukar 5 kali seminggu.. wpun diet tk extreme tp makan jaga.. jgn makan bebanyak la penat kerja keraskan... kira dh ada cheat day la.. cheat sikit2 hihihhi...lepas ni maintain saja.. share satu gambar last week masa party baby shower hana and bday kawan2 bulan Jan and Feb... sejuk gedi gigih keluar bergambar...

2 comments:

Sella Shahbudin said...

wohhh.. kerenggeee...... mencik!

Ayu Katerina said...

hihihhhi jom bebeh diet!! aku boleh ko mesti boleh!!!