Tuesday, August 28, 2018

Diary Balik Key Ell hah kau!

Khamis siang aku keluar dgn kakak, esah, meen and rania.. kami gi jakel jap aku nk top up beli baju kurung for myself and rania... dpt order satu creationbysiti.. not sbb aku fan siti ke apa tp dh itu yg cantik kt mata haha.. aku bukan jenis suka pilih brand.. fashion kalau dh cantik brand apa pun aku cekau.. since kaler yg aku nak tade size to jakel kasi aku order nnt sunday boleh p amik.. bayar sesiap amik resit then p tmpt lain.. kakak bawa pusing bangi .. kami lepak paparich minam2.. then sambung ke bangi central.. singgah sugarscarf tade yg menarik so tk beli... pusing2 jumpa jubahsouq.. dulu aku suka skrg tk berapa.. tp sempat belikan rania baju raya utk nx year 2 pasang.. gitu mak kan.. nx yr punya citer aku dh settle awal.. tema tahun depan pun dh pilih hah! harap2 baju rania nnt tk beso tk kecikla.. tgk size mcm ok.. tp dlm 3 weeks lepas balik dr kl dia naik 3kg.. kt kl turun 1kg sbb tk makan sgt.. tah kenapa masa balik sana selera dia tadek... kt sini mencanak2 berat badan naik.. good joblah!

Ok lepas shopping baju for rania kami singah masjid hijau dekat bangi tu juga.. zohor nk habis so moh cepat.. rania nk join masuk masjid sbb dia rasa dia tk pernah masuk masjid.. lupa la kecik2 dulu selalu je masuk masjid putra tu... so tk ingat.. seronok dia masuk teman aku ngan kakak solat.. diam je duduk sebelah.. lepas tu dia suka tgk budak2 belajar sekolah agama kt situ.. aku ckp nnt rania pun kene belajar mcm kawan2 tu ye.. angguk je dia... aku basuhkan muka dia masa wuduk... kasi segar sikit muka tu... settle kami pun balik... beria dia citer kt semua org dia gi masjid.. alahai anak bersalah rasa mommy... nanti2 kalau kita dh balik malaysia kita gi masjid selalu ye...

Then malam tu dinner at Paezah apartment pula.. maya sekeluarga with Diyana n anak2 pun join.. oih seronok makan2... mcm2 depe masak.. siap ada serawa durian aku minta khas utk aku makan mlm tu haha! thank you pae dan kawan2 semua.. sanggup dtg mlm2 keje semata nk borak2 dgn iols sblm iols balik ke NY.. makan2 gossip2 snap2.. as usual la.. rania happy dpt jumpa ammara.. sambung main kt bilik org tu kan main lg... walaupun sebenarnya kami jumpa setahun sekali tp persahabatan ni tk perlu nk jumpa hari2pun kan... sesekali mcm ni pun seronok... hopefully next time kita jumpa.. kita gi la gateway ke mana2.. laut2 ke sungai ke.. kelah2 pula kan... mesti lagi best! Again tq korang! sayang selalu...

No comments: