Friday, May 11, 2018

A dream come true ~ Meet World Chess Player Magnus


Yesterday punya story.. seperti yang aku dh tulis kt bawah finally harini tiba.. 10 May, aku tk fikir apa2 hadiah kecuali bertemu Magnus as world chess player at UN... tu je dh cukup melengkapkan impian aku sejak berumur 10 tahun sebagai pemain chess sekolah.. picisan yang tiada nama... now at the age of 39 puh tuanya kau! Allah memberikan aku rezeki utk bertemu manusia bijak yang masih berusia 27 tahun di United Nations, New York... syukur atas rezeki yang dikurniakan.. lain macam perasaan ni dpt main dan tgk depan mata skill manusia bijak ni..


Dari step pertama aku dh berdebar.. motivasi nk menang tu mmg tade sbb awal2 ko dh down dgn world chess player.. but motivasi utk kekal lama dlm game tu buat aku semangat nk lari dari kekalahan awal... magnus play white which dem aku mmg tk suka start black.. tp ok ikut saja... tap tup tap... Philippines kalah dulu.. ok ok dh ada org kalah hahahaha magnus lari sana sini utk lawan.. eh lupa nk citer.. magnus lawan 15 org serentak dlm masa 30 minit... and of kos semua tapau senyum2 malu bila kene check mate by him hohoho... ok lepas tgk org tu kalah org ni kalah aku semangat nk kekalkan lama lagi.. tau dh tade jalan nk menang saja aku serah queen bgi makan la... slowkan jam la... haha taktik sangat heh! then dh nampak ramai dh tewas ok aku pun check mate leee.. magnus salam senyum tu muka mmg minta penampar walaupun sweetnya awak... ehhhh ok ok cayaq seminit je la.... kasi can kan... mak dh kertu.. habis game duduk dendiam kt tempat sampai magnus habis... mmg tepat 30 minit settle semua hohohoho...


Habis game kami semua gather utk bergambar bersama Magnus... then gambar sorang2 sapa nak... then snap kawan2 yg dtg support... bla bla bla habis.. minum2 kopi kt luar... balik opes... ptg tu nah penuh gambar kawan2 tag haha... famous tk terkata dh kenapa jadinya.. mlm tu tgk news UN wahhh gambar aku front page hah! adoiiiiii tak pepasal aku cek penuh twitter sana sini hihihhi.. wakil Malaysia katanya... then pagini cek magnus pun tweet guna my picture yg Un tweet.. halah halahhhhhhhhhhhh hope Magnus dpt kekalkan kejuaraannya lama lagi.. mana tau nnt boleh jumpa lagi....


Anyway thank you kawan2 yg bagi iols gift... bunga.. kata2 semangat... dan Big yang preparekan T bone steak dinner sampai gemok haha! Lovely card from my princess Rania... Thank you Thank you... Allah saja yd dpt membalas segala kebaikan dan kegembiraan yang diberikan kepada saya today..


HAPPY BIRTHDAY ROHAYU MD SAAD... i really enjoy my day... Alhamdulillah...

No comments: