Friday, January 13, 2017

Minnie for Rania


Beberapa hari yg lepaslah Rania n me betul2 in deep sleep.. tk sedar langsung.. tau2 gedebuk uwaaa!!!!! berderau darah aku anak jatuh katil jam 3 pagi.. terus terjun angkat dia n tgk darah dh bersembur dekat lantai.. angkat peluk dia n lap2 darah.. ingatkan patah gigi sbb tgk penuh darah dlm mulut rupanya hidung.. both berdarah mcm air.. Allahhh tersembankah anak aku ni... aku pun panic.. big panic.. tp kami cuba tenangkan keadaan... Rania menangis dlm 5 minit lepas tu senyap.. aku risau kalau dia muntah takut ada gegaran kt kepala .. minta simpang.. katil kami tu agak tinggi.. pastu lantai bawah tu wpun pakir tp jenis keras mcm simen.. so aku mmg cukup takut kalau anak jatuh.. jadi juga.. dulu di Putrajaya Rania tk berapa dpt tido.. aku pun sama.. sbb dok menggaru gatal satu badan tu kan.. di sini Rania sihat Alhamdulillah so dia mmg betul2 tidur selesa.. tp budak time tido mesti pusing2.. golek2.. dia tk sedar pun.. haihh.. selalu tu aku terjaga bila dia gerak.. tp ada masa2 aku pun tk sedar.. 4 tahun kot aku tk pernah dpt tidur nyenyak.. skrg ni lah tuhan bg balik nikmat tidor tu kt aku n anak...

Big amik ice letak kt hidung n kepala.. darah berhenti.. habis satu kain jugalah.. bg dia minum air cek kepala semua tgk kot ada bengkak.. tade apa.. tanya sakit mana2 tak dia ckp tak.. ok sambung tidur.. tepuk2 lelap.. aku cuba nk tidur tp tk dpt.. seriau tk habis lg.. rupanya baju aku pun penuh dgn darah dia.. tukar sbb dh bau darah satu badan... smapai ke subuh juga aku tk dpt nk lelap sgt.. esok pagi discuss dgn big yg kami perlu buat sesuatu.. ini kali ke dua kot dia jatuh.. aku tk boleh terima part jatuh2 time tidur ni.. so kt office aku buka amazon n cek set katil utk toddler.. comei2 sgt! view sikit2 je kang byk2 ada yg terus tk beli sbb tatau pilih haha.. share gambar dgn big tk ckp banyak aku terus order yg katil Minnie and friends gitu.. yg best dlm masa 2 hari akan sampai ke pintu rumah.. hah tk payah susah2 kau nk p kedai angkut bagaikan! harga pun tk mahal mana.. tk sampai 100 dolar pun.. apala sgt demi keselamatan anak kan..

So 2 mlm kami ramai2.. ramai la sgt tido kt ruang tamu bentang toto.. sakit pula belakang aku hahahhaa.. smlm katil sampai big terus pasang.. comei pula lepas siap rania susun kawan2 toy dia penuh dlm tu haha.. geletis happy dpt katil sendiri.. ehh tak pula dia nangis kene tido sorg2.. elok je nak.. kalau tau dh lama beli haha.. smlm dia rileks sorang2 sambil layan ipad.. lps tu tanya mommy siapa nk gosok rania ni? ehh sian pulak.. mommy le gosok.. aa jom tido cepat.. tutup lampu gosok2 dia pun lelap... cewahhh 1st time anak tido kt katil sendiri.. aku pula on off dok tgk dia hahhaha mak pula tk boleh move on.. tah apa2... jam 3 am as usual dia mesti jaga nk air.. garu kaki la apa la.. gatal tu ada je lg tp biasa2 saja.. gosok2 jap tido balik.. still smlm aku tk boleh tido sgt sbb dok perati dia.. sama juga si big.. kejap2 dia bgtau tu rania bangun .. tu rania gerak.. eh pak nye pun sama!!

Alhamdulillah dia happy dgn katil baru.. pagi tadi dh ckp nk ajak Alana dtg rumah main atas katil baru dia.. haha suka hati awakla anak.. jgn runtuh kome loncat sudah.. katil tu bukan besar manapun.. ngam2 dia je.. tinggi paras peha dia aje kot.. so kalau tegolek tade la ko nk risau sgt.. InsyaAllah tak tegolek dh kot.. rendah nau haha...


Katil baru Rania hihi sesuai utk budak2 yg lasak tido and bg diaorg rasa happy utk try berdikari n mahu tidor sendiri... no drama so far :D

No comments: