Friday, April 17, 2015

The best dream ever..

2 malam sudah aku mimpi yg sangat indah.. sampai terkenang2 satu hari.. dlm diam aku boleh senyum sendiri.. mimpi is mimpi.. benar atau tidak.. tak apa.. asalkan yg aku mimpi itu sangat indah.. meleraikan sedikit kerinduan...

Sepertiga malam aku mimpi jumpa arwah mak.. mak masak mcm2 dekat kami adik beradik.. aku mimpi mak yang sihat.. yang gemuk segar waktu dulu2.. tiba2 rania merengek nak susu.. bila aku tgk jam 3 pagi.. Allah, adakah mak minta sesuatu dari anak2nya.. AL Fatihah buat mak... lepas menyusu rania tidur kembali.. aku tidur.. mudah.. aku mimpi semula.. kalini aku mimpi arwah abah.. datang ke kl then ajak aku balik.. tamau balik naik flight tak best.. abah nk drive macam biasa.. yes itulah abah waktu dulu.. drive ke sana ke sini kerana kerjaya abah dulu driver polis.. tapi aku susah hati nk balik waktu tu sbb arwah mak tak sihat.. mcmtula mimpi aku.. tiba2 aku terjaga.. aku berusaha nak tidur semula tapi dh tk semudah awal tadi... sedih sbb aku tau aku rindukan arwah mak dan abah... tapi aku gembira kerana dah lama aku x dijenguk oleh mereka di alam mimpi.. wajah segar mereka.. wajah mak dan abah.. wajah yg sangat2 aku rindu...

Sedihnya aku dh tak ada mereka.. hidup perlu diteruskan.. dan rindu pasti terjadi semula.. Al Fatihah buat mak dan abah.. semoga bebahagia di sana..

No comments: