Tuesday, November 25, 2014

Relationship


Sabtu is acara makan2 bersama my sibling.. abang datang dari singapore dgn isterinya.. kakak masak pulut pagi.. tugas aku goreng ikan kembung n ikan gelama masin.. mr big rajin siap buat sambal sardin.. makan dgn pulut.. huiihhh lazat! tu semua permintaan abang aku.. nak makan pulut dgn ikan masin.. of kos semuanya masakan yg arwah mak buat dulu.. skrg nk rasa kene mohon ehsan dari kakaklah sbb dia je pandai masak mcm mak huhuhu.. nasib le ada juga kakakkan..

As usual abang datang mesti dgn toy utk rania.. kalini dia beli monster kaki tangan panjang tu.. gebusss dah aku pula dok bawa tido haha.. suka budak rania, penuh toy dia kt rumah.. that day kami meeting pasal pembahagian harta arwah abah di Perlis.. adik beradik arwah abah ada 5 .. sampai skrg harta tok n wan belum dibahagikan.. so skrg semua tu akan dibuat memandangkan mak2 sedara yg ada kt kg masing2 dh tua.. dh tk sihat.. kalau sok2 diorag pun tade, kes pembahagian wasiat tk akan settle.. tugas kami adalah beri IC memasing dan sijil mati arwah abah dan mak.. mak tam kt kg akan uruskan.. nnt dapat date kami semua akan balik utk ke mahkamah.. ada la sikit bahagian utk kami adik beradik.. dulu kami tk kisah.. skrg pun kami bukan nk ke duit tu.. tapi wasiat perlu diutamakan.. so terima sajalah apapunkan :)

Lepas habis meeting.. sambil sessi luah perasaan.. terharu.. kami 3 beradik ziarah kubur arwah mak.. abg nak tgk rumput dan pokok yg kami dah tanam (upah orang).. on the way ke kubur ya ampun jem sana sini.. nasib baik jugala aku rajin ronda so dpt juga ajar mr big konar sana sini utk ke kubur.. dpt la elak jem menggila kes karnival upin ipin.. asal nk pergi.. kem salam sajalah.. mujur anak kecik lg tk reti nk minta2 camtukan..


Petang hujan menggila di Putrajaya.. Alhamdulillah sejuk.. aku suka sgt dgn hujan.. hati jadi tenang.. rasa sepi teringat arwah mak.. bila tgk muka abang.. aku akan jadi sgt2 rindukan mak.. mak sangat sayangkan abang.. skrg aku rasa bahagia.. bukan sbb mak tk ada.. sbb aku dpt abang aku kembali.. at least.. hubungan kami kembali erat walaupun it happen after mak abah dh tk ada.. semoga roh mak dan abah tenang dan bahagia di sana..

Sakit sebenarnya hati ni bila kadang2 rindu pada mak memuncak.. aku selalu panggil mak waktu malam.. dgn harapan mak muncul.. tuhan saja yg tahu remuk sgt hatini.. mak, orang rindu mak sangat2.. Al Fatihah..

No comments: