Friday, June 1, 2012

June, 1st !!!

Alhamdulillah dah masuk June.. cepatkan masa berlalu.. terasa baru je semalam sambut new year.. tgk bunga api... feeling2 winta sonata.. skrg dah panas dah pun.. bertahun sudah aku di bumi Taiwan.. :) jemu pun ada.. suka pun mesti la ada.. tempat cari rezeki namapun.. InsyaAllah 1st assignment di bumi Taiwan ni banyak pengalaman dan pengajaran yang aku peroleh.. tuhan saja yang tahu apa yang aku lalui di sini.. suka duka.. bahagia.. dan yang paling miracle.. dgn kuasa Allah Taala juga.. aku hamil dan bakal melahirkan di sini..

Hari ni dah Jumaat dan pagini cuaca sedap.. tak panas sangat.. jalan kaki layan mood sampai ke pejabat... esok cuti 2 hari.. tk ada plan nk berjln atau bershopping dah.. nak jln2 eksesais ajelah dan kemas rumah apa yang patut.. hujung2 hamil ni menggebu jeee perasaan nk kemas rumah.. habis segala benda aku nk lap.. novel ada 2 lagi belum habis... rasa nk baca je skrg.. kill the time dgn novel.. seindah sakura dan tidur hhihihi oh yaa kawan2.. best juga layan seindah sakura tu!

Ikut kiraan doctor, bulan nilah my baby akan lahir.. so bersedia mental dan fizikal dari sekarang.. apa jua petua yang baik aku senantiasa amalkan... hisap air dari hujung rambut lepas mandi dan selawat... minum air kelapa.. urut2 apa yang patut.. makan itu ini.. jalan kaki hari2... eksesais sambil dipantau mr big.. baca yaasin.. hafal surah yunus... mcm2lah.. petua dari kawan2.. google... mmg rajinla aku ni skrg... mlm2 lepak depan laptop aku google.. kadang2 ketawa sendiri.. mcm2 haihh petuanya.. so mana yg baik kita ikutlahkan.. apapun semuanya atas kehendak Yang Esa... kita berusaha dan bertawakal saja..

Selain dari itu peringatan untuk diri sendiri dan kawan2 lain yang juga hamil.. sentiasalah kita mohon ampun dari suami.. mak abah kita dan mertua.. jangan sakitkan hati mereka dan kawan2 kita yg lain.. mohon mereka doakan kita.. yelah kadang kita ni lepas cakap.. tk fikir apa sgt.. hormon katakan.. so selalu2lah minta maaf.. doa ibubapa tiada hijab .. doa kawan2 juga sangat diperlukan.. ini pengalaman pertama aku so aku mmg tk dapat nk bayang ngeri mcmanakah nak melahirkan anak kelak.. dari pembacaan aku mmg tk ada siapapun la ckp tk sakitkan... so gitulah...semoga Allah SWT melindungi aku dan juga anak yang bakal aku lahirkan ini... aminnn..

3 comments:

Chik Na said...

orang tua-tua kata kalau dah mula suka mengemas rumah tu..maknanya dah dekat nak bersalin :D. Semoga segalanya dipermudahkan.. insyaallah.

Chik Na pun amalkan minum air kelapa dulu, org kata supaya anak keluar tak bersalut lendir sangat, kulit baby cantik dan jarang kena ruam. Terkenang masa pregnant dulu..bila masuk 7 bln, suka minta maaf dari suami n mama tiap-tiap hari :D... Alhamdulillah masa bersalin pun sakit tak lama..

Zara said...

wah..cepat masa berlalu..semoga selamat melahirkan ye. ko jaga diri.
aku sentiasa doakan ko wpun kita berlainan benua. aku sayang ko.
p/s: aku? masih macam ni..membuang masa pada orang yang salah mungkin hahaha (ketawa untuk diri sendiri)

Ayu Katerina said...

chik na:ye kee hihihi tk sobar dh.. mmg yelah skrg ni ada je bende nk dikemas sampai my husband bising2 suruh dok diam ajelahh.. nnt dia buat.. tp geram laa nengoknye.. hahahhaa

zara: mekasih zara.. aku pun syg kt ko.. ko jgn susah hati.. insyaAllah ada yg terbaik di hadapan... aku sentiasa doakan.. :)