Monday, November 14, 2011

ibu adalah ibu dunia akhirat

Kesian dekat mak sbb dia mengadu sakit mata.. dh tk nampak dah sebelah.. so i suggest her to go to hospital.. cek dgn dr pakar.. bukan dr rumah2 kg tu ye.. sakit plak ati aku kt cousin dia yg suka sungguh dok bawa tempat2 mcmtu!! so smlm my mum terus ke KMC dekat kedah utk cek mata.. Alhamdulillah dr suggest her mcm2.. n buatkan surat utk di refer kpd dr pakar di hospital kangar yg costnya idakla semahal KMC.. KMC nk caj about RM5k.. while spital kangar akan caj about RM600... for me.. i already told her.. manapun mak nk buat.. bgtau ajelah.. rezeki boleh dicari.. tp mak cuma ada satu.. hari2 aku doakan mata mak pulih semula.. kesihatan mak baik semula.. anak mana sanggup kehilangan mak mcm tu aje?? bayangkan kita bangun tido mata boleh celik sebelah aje.. cuba try 5 minit.. biol otak tau.. :( tp aku tk sangka ada lagi org yg masih buta hati utk tidak menghargai ibu sendiri...

Semalam tiba2 aku rindukan Allahyarham Abah.. teringkatkan kasih sayang abah pada anak bongsunya ini.. kalaulah abah masih ada... :(

7 comments:

nqr said...

siannya mak... apesal taleh bukak tu beb.. merah ka bengkak ka apa?

amick said...

kate

aku doakan mak ko sihat hendaknya..faham macam mana ko rasa, kalau tak ok jugak aku suggest bawak pergi hospital tun hussein onn kat PJ sana...dulu laki aku pergi berubat mata kat situ...kalau nak refer to any doctor let me know..kita orang ada kawan kat sana

Ayu Katerina said...

qis.. mata sebelah kiri ke kanan aku tk sure.. naik katarak.. pastu dh tutup selaput mata.. skrg ni tk nampak dh la sebelah... dh lama aku soh p spital.. tanak.. skrg baru nk pegi..

cik d.. ishh kalau aku dok sana mmg aku bawa dah p situ.. tp masalahnye tadak sapa nk bawakan.. :( sedihnya hai...

nqr said...

ohh katarak tu dibiarkan bahayaaa... so bila hospital gomen akan schedule kan?

Ayu Katerina said...

esok dr tu baru balik dari kl... so esok baru leh bg surat tu kt dr

kakakdegil said...

Bahaya kalau duk pi check ngan dr mana mana ja ni
Harap cik ma cepat baik..

teringat juga petang2 dulu nampak pak ad naik motor..

Ayu Katerina said...

:).. kenangan..