Tuesday, December 13, 2011

batuk teruk

dah 3 hari batuk teruk gile.. smlm demam.. sambil batuk, muntah.. teruk juga this time.. smlm tk tido lgsg :( harini call my dr .. risau sgt2.. dia kata its ok.. sejuk sgt nowadays n ubat2 yg diberi pun mmg betul2 utk pregnancy mom.. harini off esok off lagi.. datuk pun tk kasi dtg office sbb monday tu hari aku batuk mcm nk keluar anak tekak.. duduk rumah pun seksa sbb tk boleh tidur.. apalah jadi kt aku ni.. risau..:(

harap mlm ni aku dpt tidur.. harini siang ingat nk cover yg smlm punya.. tp ampeh.. tetap tk boleh tidur.. 5 minit camtu je lelap.. cptlah sembuh.. tk suka makan ubat.. mr big buatkan bubur nasi.. makan semangkuk.. mlm ni minta lempeng lembut2.. tekak sakit sgt.. nk telan pun susah... dugaan...

doakan saya sihat ya kawan2..

8 comments:

amick said...

aku pun tengah batuk macam ko ni..tahap nak terkeluar anak tekak tu..anyway masa aku preggy dulu pun teruk kena batuk..lama baru baik sampai terkencing2 la batuk...dugaan, u take care..malam tido sila pakai sweater dan tutup dada dengan selimut...minum air suam banyak2 yer :-)

FAIMAL said...

dear.. petua orang tua-tua kalu batuk cuba minum madu letak limau nipis sket.. tapi try consult DR dululah sebab pregnant nak minum limau nipis takut jugak.. mesti sakit kan batuk-batuk.. I pernah rasa batuk masa pregnant.. memang terseksa.. take care k..

Adrina Adi said...

no wonder senyap jer. risau juga aku.

take care. makan ubat biar cepat sembuh.

banyak2 bersabar ok.

nqr said...

kesiannyaaaa..cuaca skang mmg sejuk babe.pakai baju tebal ye.. minum air suam..

Sella Shahbudin said...

cepat sembuh sahabat...

Ayu Katerina said...

thanks all.. harini masih batuk teruk.. smlm tido on off.. 4 pagi bangun minta ubat batuk.. mmg time makan ubat.. kiranya habis je kuasa ubat tekak terus berduri balik.. keluar2 airmata tahan batuk.. kadang2 menangis sbb sakit sgt tekak ni.. tuhan sj yg tahu.. demam dh kebah.. batuk n tekak ni sj yg masih buat hal.. CIK D lama ek nk baik? aku pun baca2 org kata lama juga nk baik.. aku takut nk makan ubat byk2 wpun ubat ni dr doctor sendiri... anyway terima kasih semua..

Pnut said...

Ayu, take care ek.. memang ada juga kawan akak, pregnant, dia asyiklah batuk...lps beranak hilang terus.. itu dugaan..

anyway congrats....

Ayu Katerina said...

mekasih kak pnut.. batuk tu rasa mcm boleh terima.. tp yg perit tekak sakit ni ha.. harini dh keje tp suara tk ada.. call pun tk boleh nk jawab..