Monday, February 1, 2010

harini sakit gigi

series mcm @(R$*$^*&$*@#@(~!!!!!

sambung

start smlm tiba2 gusi atas bengkak.. idok sakit sgt tp tk selesa.. tahan ajelah.. ngekot nasihat rr kumur ngan listerin.. so sblum tido buat la skali.. lip lap lip lap jik mata tgk jam ha 7 am ok.. gila donggg langsung tk lelap gara2 tk selesa dgn gusi.. since harini aku duty siap mandi awallah.. sampai opes lepak2 gusi masih denyut.. adoi tk selesanya.. kepala pun pinar la tk tidurkan.. selesai keje binding terus alice buatkan appointment dgn chang gun hospital.. 1115am..

sampai spital masuk vip room then nurse yg sangat ramah mesra alam negur.. wahh long time no see.. errkk aku jawab i dont want to see u laa.. hahahaha biol. gelak2 isi form utk jumpa dentist then dia bawa aku ke tempat gigi.. dr terus cek.. woh dia kata gusi aku ada problem.. and few batang gigi ada lubang loo.. so dia refer kepada dr lain tatau la.. memasing ada major sendiri kot.. siap buat xray gigi segala hehe.. naik tingkat 6 dr cek2 dia ckp dtg balik kul 130pm sbb dia tgh ada pesakit masa tu.. okla ai balik opes jap.. sejam sengah lepas tu gi spital semula..

gila cuak ok.. nurse awal2 bgtau dr aku ni penakut gaban punya.. so dr bgtau jgn risau idok sakit sgt.. tahan je.. dia nk cuci gusi.. buat scaling siap.. sbb stone udah tebal yg menyebabkan gusi aku bengkak.. adeiihhh mula dah aku kene parkinson! mcm2 soalan aku tanya sblum start.. sakit tak.. kuat tak.. lama tak.. aku nk balik bley?? dia bantai gelak soh tahan jek.. kalau tak nnt lagi sakit.. bengkak takan reda.. alahaii mencik!!!

so bila dr dh start pakai topeng.. spek mata segala.. ngangaaaaa! nurse kt sebelah dok nyedut air liur la kot.. dia ckp kalu sakit angkat tangan ngeh ngeh ngeh.. nk tauuuu ada kot 40 kali aku angkat tangan huhuhuhu siap ckp dr sat sat nk rest.. lenguh nganga ok.. sakit wooo kuar air mata segala.. siap ada sound effect dr siap pujuk2 bagai.. urut2 tangan yg dok menggigil gile.. kejung badan2.. wpun aku cuba relaks tapi tetap keras badan ni cam batu.. nurse leh gelak2.. dia kata aku cam bebudak.. ha kome nganga meh aku nyet nyet gigi komen baru tahu.. huhuhu tp yorlah namapun vipkan takan kene marah de hihihi ko nk relaks sejam satu gigi pun dia tk marah dee hahahaha kalau kt malaysia aku rasa dh kene maki ngan dr dah huhuhuhu.. sakit cam huhuhu tatau nk ckp... until now badan aku masih menggeletar.. tataula kalau aku ni drama queen je lebih kan.. well kalau kome tahan buat gigi ai salutelah.. as for me kalau tk kerana sakit jgn harap aku nk p tadah nganga kt dr gigi nih ... lepas sejam dia buat.. aku siap pgg tangan dr.. dr pls stop..im tired hihihi dr ckp almost finish k.. almost tu 4 jam dh aku dengor huhuhu.. lepas betul2 finish kumur2 makk darah tk ingat.. hehe drama lagi sekali..

udoh siap lap2 mulut dr kata ok next appointment nk bila.. ha???? kono lagi ke??? adoiiii dr kata yesss gigi yg lobang tu kene palamm kang nnt sakit kene cabot baru ada akai!! alaaaaaaaa meluatnya aku!! dia soh aku pilih sundiri nk dtg bila.. ehhehehe i said.. er another 3 month can dr?? pala hotak gitu la kot cara dia gelak ahhahahah dia ckp tk leh.. ikutkan minggu depan kene jumpa dia.. ohhh tanakkk!!! okla bulan mac i pegi lagi la.. dia nk pantau my gusi and nk buat palam gigi lobang plak.. ngeh ngeh ngehh menciiii!!!

dr kata pasni dia nk bius aku.. mengada kot hihihii yorle dr.. kalau bley aku nk lena ko nk nyet2 2 haripun takpa!! udoh settle dr kasi penerangan sket.. dia ckp aku ada gum problem.. kene treatment at least 3 4 kali sampai ok.. then kene palam gigi lobang tu sama.. kalau tak every year aku akan hadapi masalah yg sama.. sila makan boah katanya.. nyampah! tetiba lak dr ni huhuhuhu then aku ckp sorry eh dr.. n thank u.. hee dia sengih dia kata its ok.. its ok.. hihihih baik dongg dr.. oh ya lupa.. dr perempuan ok.. manehhh mokanya.. saya soka..

pehtu gi vip room semola.. and the price is rm400 yaa bantai lo.. ptt la di layan bagai anak raja.. kalau kt msia rm10 ja kot.. siap kene marah segalakan. well.. takpala janji gigi saya sihat balik.. senyum saya comei balik.. dan phobia saya nk jumpa dr tkdela teruk sgt ... dr pun baik2 belaka.. tp utk pegi semula bulan mac ni adoii beratnya hati... :( huhuhuhu ngeri dengo nyett nyett mesin tu.. ngilu!!

abeh buat gigi udoh 345pm.. alah cam awal jek.. ermm masuk je opes semula.. ada kojer sket.. lgpun harini tk busy sgt.. skrg saya rasa sikit selesa.. bengkak dh kurang sket .. mlm karang ok la kot.. wohhhh tk sukanya sakit gigi.. rawatannya sgt mengerikan!!

16 comments:

Anonymous said...

sian dia sakit... but nway i'm proud of u ok.. u mmg rawkkkkkk...!

-RR-

Melea said...

sakit gigi sakit yang kedua "SAKIT" selepas sakit bengkak tetekssss!!

aku pun trauma...

Ayu Katerina said...

my dear rr.... ye rawkk la sgt.. kalau u ada jenuh la u kene mujuk i nganga kt dr tu huhuhu

melia..ishh bengkak tetek tu camne? err soh la laki isap? bukan gitu ke? hhuhuhu dont get me wrong... aku dgr org kata gitu hiihihihi

amick said...

kikiki comelnya takut jumpa dentist :P

ko mengingatkan aku kena jumpa dentist la for this year,nak buat scalling

Melea said...

babe,
bengkak tetekss tue time lepas branak. Baby tak pandai nak isap susu, puting plksss takde jalan susu nak klua, jadik lah tetekss tue bengkak membesar macam buah tembikai...

Masya Allah, dia punya sakit, tak tergambar dengan kata kata... rasa macam dah nak bentan dah...

nak suwuh laki isap?? mau kene sepakan penalti free hahahahaha

Ayu Katerina said...

dira.. errrrrkkkk beraninya kamu??

melia... ngeh ngeh ngeh beso tembikai? ishh best tu hahahahahah

Sella Shahbudin said...

betoiii... ai dah kena..baby blum pandai isap, bengkak sampai tahap nak demam....

(but rasa sexy ja time tu..tambah 2-3 size.. ekekeke....)

Ayu Katerina said...

hamboiii ko tk citer pun kt aku part tetek bengkak jadi seksi? saja la tu tanak bg motivasi hahaahahaa

(laling u jgn campor) hahahaha

Anonymous said...

oppppsss... salah masuk blog nih.. bahaya suungguh... x dek filter langsung hahaha... byeeeee...

-RR-

Ayu Katerina said...

tgk tu masuk juga org dh kata jgn masuk hahaah gataiii :P

Zara said...

hah? bengkak tetekkkzzzz? oh no..lariiiii

Ayu Katerina said...

zara ko kan aku konpius... pgg baby dh tk reti.. hihihi ko dulu tk sakit cam depe ke??

Zara said...

aku rajin nyusukan anak aku...so, kurang rasa bengkak bengkak ni..kekkkee
anak aku dulu kecik pun besar dari baby lain..so, bila baby kecik ni, aku ngeri skit..la la la

Ayu Katerina said...

wooooo ptt tetek ko skrg tk bengkak sgt sbb asyik kene isap dek is eh.. wohhh ok good tipsss..

meliaaaa bg baby isap kerap2 sket okkk!!!

Zara said...

wakakakak..statement x bley blah..

Ayu Katerina said...

ngeh ngeh ngehhhhmana melia niii