Tuesday, August 14, 2018

Hello Blog!


Phewww lama tinggalkan blog kesayangan saya ni... cuti de... balik Malaysia beberapa minggu.. 2 tahun tk balikkan.. sekali balik hah kauuu penuh appointment... rasa nk catat kt sini aku punya diary sepanjang percutian di Malaysia last month... :)

17 July 2018

Flight jam 1140 malam ke Abu Dhabi selama 13 jam... pengsan!

Abu Dhabi ke KL 8 jam... lega!

Tak payah masuk tarikh la kan.. aku nk tulis hari je...

Khamis tiba di KLIA jam 10.30 am.. Addam and A dod jemput... satu keter bawa bag satu kete bawa kitorg iaitu naik dgn si Addam.. otw bijak dia.. maksu nk ziarah kubur maktok? mcm tau2 je sbb aku tanya dia Addam lalu ikut blkg eh.. paham dia.. ye maksu.. kita singgah ya.. ok.. senyum dlm hati.. sampai kubur tenang mcm selalu... mcm caption di IG aku.. Assalamualaikum mak... org balik ni.. itu yg aku ckp.. itu yg aku sebut... Alhamdulillah lepas rindu nk tgk batu nisan mak... then aku pandang dari jauh kubur arwah B.. tak larat pula nk melangkah ke situ.. bukan tanak pegi.. tp rasa penat sgt2.. ok takpe yang penting doa aku juga utk dia...

Then gerak balik ke Sri Kembangan rumah kakak... kakak ada masak sikit utk kami lunch.. gulai daging with tulang.. then apa2 tah lagi lupa dah aku.. makan2.. mandi.. borak2.. main2 dgn cucu yg lahir setahun yg lalu.. ameena... bg gift then ok jom gerak balik ke rumah aku... tak sabar pula nk tgk rumah sendiri kt SK yg di bawah jagaan kak long skrg.. balik rumah rehat2.. ptg lepas asar kami gerak kt Ampang.. jumpa MIL pula.. Alhamdulillah lega dpt juga semua dlm keadaan baik2 dan sihat walafiat semuanya... wan rania buat rendang daging hoiiii makan nasi 2 kali tambah lagi... lawan pula dgn sambal hitam kak emi.. ok penuh perut!

Malam balik rumah zzzzz... takde mana nk sleeeppp nau nau sbb jam 3 pagi dh segar bugar pulak dah.. lapar pula tu hahahha 3 pagi kau nk makan apa kan.. tiga2 bangun.. tunggu jam 7 pagi then big gi cari breakfast.. nasi lemak daun pisang! hah hadap kau sorg dua bungkus kekkeke kasi satu check kt situ... lepas makan kami sesiap sbb lepas Jumaat si Addam punya acara akad nikah dekat putra perdana... iron baju tudung semua settle.. siap2 lepas je jumaat kami gerak konvoi ramai2 kt masjid putra perdana... sekali lafaz Addam dh kawin with Alya.. amik gambar bla bla then ke rumah pengantin perempuan minum petang.. sedap layan kotiaw kuih muih teh tarik bagai... then balik rumah rest.. malam kami layan sup ekor dekat kedai thai dekat SK je...

Sabtu pepagi gi breakfast mamak.. check satu kali lagi... roti telor.. nes tarik.. rojak bla bla settle then ke rumah kakak.. nk tlg buat2 gift katanya.. nasib sedara mara a dod ramai so settle cepat.. lepas habis tu kami balik rumah siap2 utk majlis resepsi addam and alya at putra perdana.. phuhhh penat? tak pula rasanya... cam kene simpan rasa penat tu sbb tgk anak ok je kami pun ok... thari gi makan kenduri snap snap ptg balik.. rest... mlm kami cuma repeat makan je la apa yg ada...

Ahad resepsi belah we all pula... buat di SK jugala.. meriah dgn kehadiran sedara mara.. kawan2.. phuh jenuh percik perfume la aku.. salam peluk sana sini haha.. Rania buat peel juga sbb bosan.. nasib kakak ipar aku kidnap dia bawa balik bangi.. ha main le ko kt sana.. boleh mak konsentrate peluk cium sedara mara kt kenduri ni haha.. beso dh anak aku... first time le dia nk ngekut org balik rumah... dasyat betul anak aku.. sejam 2 aku lupa jap kt dia... tp lepas tu aku cuakgak ok ke anak aku tu.. big kata ok.. elok je main kt situ.. oh lega....kesian masa tu dh janji nk jumpa ammara n aria.. both dtg pun lambat sikit to tk dpt juga that day.. takpela kita jumpa hari lain.. mesti jumpa... seronok jumpa maya pae and family deme.. meriah dpt gift juga haha... pastu tk puas2 borak moh kita set satu hari lagi.. haih la kawan2 aku ni.. syg betul deme... dlm penuh2 appointment aku tu.. aku spare satu utk depe... sayang punya pasal kan.. takpela.. nk spare kt kesayangan hat kt Penang tu tk dtg pula dia.. nyampah!

Ok habis kenduri at 5 pm terus ke bangi nk jemput si rania.. eh dia happy rupanya kt sana. siap tanak balik haha... kalau kakak nuris ada mau dia nk tido situ... Alhamdulillah aku happy.. sbb dia syg mak2 sedara dia.. cousin2 dia... siapa lagi nk syg dia kalau bukan sedara mara dia kan... :) otw balik dr bangi baru aku perasan yg aku tk makan langsung masa kenduri tu!! phuhhhhhhh masa tu baru lapar mcm nk makan kepala gajah! singgah rumah kakak jap nk hantar brg.. tgk kakak tgh senduk nasi makan with lauk ayam kenduri.. ehhhh tk boleh jadi.. join sepinggan juga haha... rania kebetulan tido dlm keter.. so aku makan la kejap.. big pun tido eh depe dh mula jet lagged... siap makan moh balik..

Balik kejap mandi then janji2 with Ezan and kak marly jumpa kt ioi city mall pula.. aku nk pas shampoo and magnet yg depe kirim.. sempat la jamah2 dekat paparich dlm tu.. kak marly sekeluarga sesat le pula.. depe sampai lambat so kedai pun dh tutup.. maka nya sekejap aje jumpa beliau.. layan borak ngan ezan n hashim je lah... seronok jumpa x taiwan weh!

No comments: