Saturday, August 18, 2018

Diary balik Key Ell

Habis kenduri then baru focus utk jumpa saudara mara.. kawan2.. dan sewaktu dengannya.. Monday gi wisma jumpa big bos jap.. dia pun ada kirim brg dari US so kene la hadap beliau sejam 2.. then aku p surprise kawan2 kt pejabat lama.. menjerit ati and nurul haha! ok menjadi kejutan aku.. awal2 aku dh text Ardi tanya depe ada ke tak.. so since dh ke situ moh la kita lunch bersama... makan kt patin bawah wisma putra tu je.. lauk pauk situ sedap2.. lauk kampung lgpun hoiih beselera aku makan.. lepas makan lepak2 dgn Ardi jap sementara tunggu big jemput depan guard..

Big amik then aku gi pas bag dekat Leen depan MOF.. customer order gitukan... lepas tu gi PNB / maybank.. cek itu ini.. settle... jumpa lawyer bayar lawyer fee utk rumah yg kitorg beli.. then balik... settle satu hari urusan wajib... ptg balik rumah rest and dinner...

Selasa esoknya dinner at Big cousin house we all panggil along boy.. achik alid and achik atai rindu sgt nk jumpa rania.. achik alid ni adik mak big.. so ptg tu we all p jemput wan rania and kakak2 ipar dulu at ampang.. then ke rumah along boy.. kt ampang le juganya... dijemput sekali kak marly sekeluarga.. our fren yg dr new york juga.. dh balik for good.. circle of fren deme ni sama.. so alang2 sekalikan our gathering ni.. meriah jadinya... achik atai masak semua yg aku suka.. budak2 pula main kucing.. hoiiii penuh kucing.. suka beno deme.. si rania yg tk pernah main kucing pun join... suka la dia bila aku ckp yes... dia dgn aariz.. hahahhaha mlm tu amik kau... gatal satu badan... sabar jela...

Rabu ptg aku hi tea dgn Datuk Yong and Datin Dona sekeluarga.. kak marly pun join.. ni gath group taiwan pula... Datin ajak jumpa kt pavilion.. ok moh ke sana la kita.. masa sampai pavi mata rania dh merah menyala berair.. alahan to something.. aku syak habuk and bulu kucing.. singgah masuk pharmacy jap.. terus bg antihistamine kt situ juga.. dlm sejam reda alhamdulillah.. haih anak.. balik malaysia teruk juga allergic dia dtg... dgn habuk no 1 dia tk boleh deal.. kesian mak lah baper mlm tk tido dok kontrol tangan dia menggaru.. trauma 4 tahun dulu kembali...

Lepas hi tea we all ke M city penuhi jemputan linda pula utk tidur semalam kt situ.. linda is my adik ipar belah seremban.. dia stay with pena n jack.. three of them dh mcm ahli keluarga.. sampai sana alahai bestnya rumah depe.. beso kan main lawa... mlm dinner with asam pedas sedap gile... layan borak sampai tgh mlm... esok pagi linda and pena goreng beehun.. eh kan main lama tk masuk dapur katanya.. kekekek meriah kami bergossip.. thari we all balik SK.. ptg tu gak tah camne dpt akal nk ajak kakak aku check in dash box.. sejak lepas kenduri aku tk sempat pun borak dgn kakak aku lg.. book 2 bilik ptg tu juga we all p check in... weekdays bukan ada sapa nk duduk cyberjaya tu kan..

Ok Khamis ptg lps check in terus terjun swimming pool.. masa tu mata rania pun dh reda.. asalkan dia tidur and duduk di kawasan yg bebas habuk dia ok.. then aku tau apa nk avoid.. habuk! dh lama aku tk terjun pool.. ptg tu dgn kakak.. kak long.. eh semuala terjun.. haha meriah kami konker pool.. best juga duduk dashbox tu.. pool besar.. bilik nice.. sedap la berehat.. bilik kami sebelah2.. buka pintu kau pintu aku main masuk je.. puas mandi then maghrib... after maghrib kami sekeluarga ke ayer 8 putrajaya for dinner.. makan at tomyam kung.. order saja.. oihhh selera! gambar2 sikit.. beli inner tudung.. cuci mata then balik hotel... aku sambung borak dgn kakak tepi pool berdua.. sampai tgh mlm then tidur...

Jumaat pagi big gi beli breakfast.. makan tepi pool ... pastu sambung floating dlm air .. rania tk puas2 main slide .... puas berendam then check out at 11 pm camtu.. kakak gerak dgn aisya gi beli masak lemak daging sedap.. kitog terus balik rumah dulu basuh baju so n so.. sbb big nk solat jumaat pula... sedap betul lunch haritu heh!

No comments: