Friday, July 7, 2017

Cakap-cakap kosong

Sedar tak sedar lagi beberapa hari genap setahun kami sekeluarga di NY.. betul skrg cepatnya masa berlalu.. smlm aku belek ration yg kami bawa dari Malaysia.. ada yg dh expired.. mujur byk juga brg yg dh habis pakai... genap setahun kami dpt top up ration baru.. kirim dari kawan2 yg keluar masuk posting ke NY.. so tidak lah putus bekalan... di NY semuanya ada.. mahal murah ajela.. dan ada kualiti masakan melayu kita pun ada bezanya.. contoh mcm santan.. so far tk ada santan yg kami berkenan lg di sini.. tak boleh lawan santan dari tanah air.. mujurleee santan yg aku order kirim kontena member ni banyak haha... satu lagi susu pekat manis... kt sini ada je.. tp tulah tk sama dgn susu yg aku suka.. nk buat teh tarik tu tade ummppp..

Dah setahun aku bekerja di sini.. Alhamdulillah doing well... bz mcm biasa sapa keje tk bz kan... ada masa kerja .. buat betul2.. ada peluang cuti kita cuti lah.. sesekali kene jln tgk negara org ni... kang org kata dh sampai kau tk jln tade makna juga.. so tunggu beberapa minggu lagi aku nk cuti panjang nak road trip bertiga ke beberapa negeri.. skrg musim panas.. musim lobster .. so kene p cari lobster fresh utk dinikmati...

Seronok siapa kata tk seronok.. semua nk rasa duduk negara 4 musimkan.. ALhamdulillah kami diberi peluang menikmatinya.. so apa yg best? hehe soalan kawan2 kan... for me aku suka all season.. semua ada cerita tersendiri... dan disebabkan itulah, lg tk terasa setahun dh berlalu.. kawan2 kt sini pun makin lama makin mesra.. makin rapat... tak ada drama2 utk gossip panas haha... tk elok haih gossip2 ye dok... elok bermasyarakat dgn aman damai dan natural... konsep yg aku terapkan sejak awal... no more drama no more gossip.. rezeki kita rezeki org.. Allah dh tentukan... syukur dgn apa yg diberi dan dinikmati.. like me aku suka share sikit2 psl my life.. beautiful place yg aku singgah... pencapaian Rania di sini... bukan utk dimegah2.. bukan utk ditunjuk2.. tapi berkongsi dgn semua apa yg aku lalui sepanjang hidup x kira di mana aku berada...

Utk kawan2.. saudara mara yg selalu singgah di sini.. thank you so much... keep update la blog masing2! :P

4 comments:

Mya said...

betul. rezeki masing-masing. bahagian masing-masing Allah dah tentukan.
bersyukur seadanya. terima berlapang dada.
aku jeles dengan kawan-kawan yang merasa duduk kat oversea.
tapi jeles positif lah hehe.
.
semoga kita sama-sama dilimpahkan rezeki dari Allah.
Amin..

Ayu Katerina said...

Amin.. hati yg bersih kalau tgk apapun dia akan ckp wahhh seronoknyaaa... jeles mesti ada.. kita bukan maksum... tp lps tu anggap sajalah kawan tu satu hari nnt boleh share dgn kau kalau ko ke situ satu hari nnt...:) InsyaAllah kawan dgn org baik2 kita pun jd baik ye tak maya.. :)

Anonymous said...

Suka baca je. Nak update blog sendiri tak mampu hahaha.



It s true. Makin kita meningkat usia malas dah nak gossip2, gaduh2, drk dapama2. Rezeki masing2. Dah kalau semua nak dok obersi, sapa nak dok Malaysia, eh. Haha.

Keep sharing Kate. I loike!!!

Adrina Adi

Ayu Katerina said...

oh baca lagi kau blog aku ad haha ingat sama mcm blog kau sayup tk buka2 hahahahahaa... InsyaAllah rajin kalu aku share le apa yg patut... bagus juga skrg ramai tk baca blog haha!