Friday, May 26, 2017

NY DC Games at Washington

Last weekend kami semua di NY turun ke DC untuk meneruskan acara tradisi tahunan iaitu sukan antara NY vs DC selamat 2 hari... beberapa keluarga naik bus dan ada juga yg drive sendiri... perjalanan lebih kurang 4 jam kalau tak jem.. smart gile naik bus warna hitam hehe.. otw sempat juga singgah RnR beli kopi and fresh up.. kami gerak jam 6 pagi dari mission so tiba di tempat bowling utk acara pertama tepat jam 11 pagi.. aku cuba utk main sehabis baik tp score tetap tk memberangsangkan... dpt grab no 11 utk NY team and no 5 utk keseluruhan wanita for NY and DC.. kira bagus la juga for women top 5.. tapi my target no 1 la... takpe tahun depan cuba lagi..

Habis bowling dah petang.. terus ke rumah member... my family.. abg khalid n kak hawa juga en sahharon and family stay sekali dekat rumah en ruzaimi ni.. rumahnye 4 tingkat.. harusla boleh menumpang ramai2... rumah gov ya bukan rumah sewa.. paling aku suka garden depan rumahnye tu.. tgh rose season so melambak2 rose sana sini.. hoii gayat!
Malam tu acara badminton pula.. Big main.. aku tk dah drop awal sbb lengan injured.. so aku tanak jd penyebab kekalahan pula.. Big and partner menang utk game pertama.. ladies kalah.. 2nd game man menang... 3rd game ladies kalah.. hoi depe kata mcm tgk piala thomas.. hahaha nasib aku tk p tgk.. kalau tk mau hilang suara... aku mmg tk dpt la nk p since anak sure letih.. dari jam 5 pagi dh bangun.. ngam jam 8 mlm dia dh lelap.. so aku rela teman dia kt rumah tidur dr p tgk badminton sampai jam 1 pagi.. tp yg pasti game mlm tu NY kalah jua... takpe semangat melawan tu penting.. yg pasti Big n partner sgt hero katanya haha! siap bepeluk2 la lepas dh menang 1st game tu.. dasyat katanya haha.. best!
Esok pagi kami ada netball and bola pula.. so aku awal2 dh jog2 sekitar rumah kasi enjin panas... sampai kt court ajak team panaskan badan.. and result kami tewas... malas mau citer panjang.. biasalah main tempat org.. ref dari tempat org.. ko ingat senang nk menang? kalau dh bola tk sampai2 ke aku camne nk shoot... asyik kene preeetttt je mmg kecundangla... takpe... tahun depan kami balas!
Team bola mmg dari awal dh predict tewas sbb depe tk ramai player.. semua otai2 semput belaka haha tapi semangat tu mmg kagum.. mcm team kami jugalah.. semua semangat... so kalah menang tak apa.. yg penting kita semua happy... tade sapa yg cedera.. tade sapa patah riuk .. kira ok sgt!
Lepas habis semua game kami ke Embassy utk makan tengah hari.. then acara keraoke pula... duet single men single ladies.. semua tapau no 2.. tak agak2 DC ni tapau semua.. subjective kan.. tapi ahh again kau kt tempat org.. kau ingat ko boleh tapau semua? mustahil sgtla haha... makan nasi ayam sedap! semua makan sedap! tu la pengubat hati sikit haha... settle acara bagi hadiah.. kami pun berangkat pulang ke NY.. sempat ajak driver ronda DC jap nk tgk white house and tempat2 lain dari jauh.. alang2 dh sampai.. otw balik jalan jem.. dekat 6 jam baru sampai NY.. turun je bus terus muntah haha.. pening dh kepala aku bila bus masuk NY.. jln mcm haper... mujurla rania baik2 aje.. sampai rumah mandi tido.. esoknya monday aku je p keje.. Big sambung tido dgn Rania.. letih sgt depe.. aku pun kesian nk suruh si anak p school.. maka nya cutilah kamu di rumah.. yg kami2 p opes ni semua jln mcm robot hahahhaa punya sakit satu badan... bau minyak angin sana sini.. pastu post mortem ramai2.. ada yg gelak ada yg marah.. best gile kot... masa ni rasa rapat sgt2... baru terasa best duduk sini.. byk xtvt sukan n kawan2...
Next year azam kami mau rampas kembali semua yg tewas!

No comments: