Thursday, August 18, 2016

Rumi & Jawi


Deme2 tengok citer ni? masa kt tanah air aku sempat tgk iklan dia ajelah sbb masa tu dok layan si aqasha n bella tu.. katanya ni citer rumi & jawi lepas citer deme.. congak2 aisey tk sempatla.. dh fly dh aku masa tu.. sbb apa aku nk tgk? sbb Remi Ishak kot hahahahha ok kt sini well mcm rutin kt taiwan dulu.. bila ada masa senggang aku layan la juga drama2 melayu kejap.. cam lunch hour dpt la sejam kan.. kt msia lunch hour nun alamada city mall apa brg tgk drama??? kt sini nanges la kau sorang2.. dari bosan nganga hafal buku telefon baik aku buka drama kan.. rileks jap otak ni..

So aku pun search la Rumi n Jawi ni.. dah habis rupanya show kt malaysia.. aku baru nk start.. takpelaa, layan aje.. 1st episod je aku dh suka.. scene Rumi balik dari Mesir tiba2 family dia buat sambutan dia tk suka.. terus bg ceramah haha.. mak pula kawin dgn lelaki baya dia aje.. ehhh bestla citer ni.. lawak pun ye.. sengal betul Remi dlm citer ni.. dari satu ke satu episod aku layan..

Masuk episod 10 kot eh dia p New Yorkla! p bagi ceramah kt student2 malaysia yg ada kt NY tentang hukum hakam agama dan nilai2 moral.. scene pertama je kt depan opes iols!! laaaaaa dtg sini rupanya deme tahun lepas.. aku ada perasan IG nora danish deme dtg NY tp idakla aku peduli ko nk belakon apapun.. tp dh duduk sini.. tgk pula drama melayu belakon depan opes terus sangkut la jadinya kekekekeke n scene Rumi bg ceramah agama semua kt opes we all la juga.. gituu.. tp none of our officer terlibat dlm drama ni.. drama mak cun ada.. drama ni tade.. ada sipi2 je rakyat malaysia sebok tgk deme shooting.

Then byk scene dekat central park, 5th avenue.. time tu winter.. kegilaan betul deme belakon time tu.. but wow jugala pemandangan masa shooting diorg ni.. lg sekali iols jatuh cinta la kt watak rumi sengal tu haha! jadi pula dia dgn fathia yg sama sengal.. keje gaduh 24jam! last kawin juga deme berdua.. ehhh tu ajela iols nk bgtau.. kot sapa2 nk tgk kt mana opes aku ni.. n rupa NY masa December tu.. tgk la citer ni! best n lawak sesangat.. harap2 ada sambungan lagi haha!

2 comments:

Mya said...

hoihh terpaksa la tengok jugak ni sbb nk tgk NY punya pasal hehe

Ayu Katerina said...

hahhaha sila sila! citer tu pun best!!!