Tuesday, June 30, 2015

Cerita Berbuka with kakak


Last weekend berbuka at kakak house.. lama sungguhnye haih tk bertemu beliau.. busy like bee.. dialah.. aku nye tak.. sampai rumah kakak kul 6 petang camtu tgk semua dh ready..sebijik mcm arwah mak.. part buat makan2.. thari lg dh settle masak... ada gulai ikan jenahak.. daging goreng.. sayur sayuran.. sedikit dessert... aku suka sungguh part gulai ikan tu.. menambah2 makannye.. rindu betul dgn airtangan mak.. thanks kakak.. masakkan makanan sedap2 kt adik yg tk pandai masak ni haha! oh si rania pun suka gulai ikan rupanya.. 2 kali tambah juga.. aku gaulkan ikan jenahak dgn sedikit kuah gulai.. wahh laju dia! cumanya sunyi sikitla bebuka sbb anak2 dia tade.. kak longnye kul 8 mlm baru habis keje.. while adam mlm baru sampai dr penang.. heh dh besar2 dah anak buah aku.. masing2 dh ada life..

Lepas bebuka lepak borak2 dgn kakak.. rania dh diumpan dgn coloring book n sticker.. dia kalau dh sampai rumah wa linda tadenye tk dpt apa2.. ada jee bende utk beliau huhu.. rezeki awak anak.. tp masa aku lepak dlm bilik dgn kakak n esah dia pun sama join meloncat atas katil.. test baju raya kakak haha tk pepasal aku pun nak juga.. nahhh hari ahad kakak gi belikan kt aku baju raya sedondon dgn beliau.. heh tk zabar nk beraya kt melaka nnt.. pesen kelawaq terbang di kala musim panas temanya .. nanges!

Ok done baju raya kami citer kuih raya.. eh eh namanya kakak.. dia dh belikan kt aku makmur n aku dh belikan beliau kuih samprit.. sistem barter katanya.. settle part kuih ok dah mlm jom balik.. masa tu aku dh panas tk leh nafas pula jadinya.. sesak satu hari keluar tk mandi.. eh panas sungguh skrgkan? huhu kerja keras la ekon2 kt rumah .. 24 jam kene on! terima sajalah bil nya nnt.. duhhhhhh sabooooo sabooo...

Alhamdulillah dh 13 hari berpuasa.. harini menu keluarga kecil kami nasi arab saja.. beli dekat seri kembangan n makan kt rumah... menu wajib setiap kali Ramadhan.. lgpun dh hampir 2 minggu puasa.. dh tatau nk masak apa hehe.. nantila weekend nnt aku nk ke pasar cari ikan2 besar pula buat menu berbuka.. minggu depan dgn acara berbuka di pejabat dan di luar bersama bos dan kawan2... heh semakin bz dekat2 nk raya nanti..

No comments: