Monday, May 18, 2015

Harumanis Season

Orang Perlis Orang Kedah pakat dok pesta buah ni noooo!! tau la musim la ni.. amboi depaaa pakat tayang habisss buah idaman ramai ni hihihi.. naseb baik laa ai bukan hantu buah berhantu ni.. mo dak lama dah start enjin ajak mr big balik sana.. musim hoiii musim!! kt kelumpoq ni payah nk jumpa.. mo jumpa pun harga tu diaaa mcm juai masss... elokla sapa nk makan buah ni p la sana.. la ni musim.. dok begayot kt pokok2 kt utara nun!

Teringat aihhh zaman budak2 dok ngan arwah mak abah dulu.. dok kem ukk.. ada sepokok harumanis.. dia punya bebunga tu diaa meriah! bila bebuah mcm pesta! pastu jd gheja la aku yg mcm jantan ni kena panjat pokok petik buah.. berkotak2 dpt utk dibagi kt sedara marah hat dok belah2 kelompoq.. hantar kt kakak.. hantaq besan.. seronok weh... aku? aku petik ja makan haram dak.. tk hingin pun hahahha sampai la ni mengkalau ada org bagi aku amik.. khas utk mr big n anak.. aku rasa la sepotong dua... aku tk minat buah.. bukan pasai tk sedap.. pasai tah aku dh tuk suka nk buat lagu mana???

Teringat lagi last year sebelum arwah mak meninggal.. dia balik perlis.. harumanis dia seludup 5 6 bijik dlm bag naik kapai.. khas utk aku anak beranak rasa.. la musim katanya.. mak nk ampa rasa.. makanlah.. takpa bag mak berat pun.. janji ampa rasa.. terima kasih mak.. terima kasih abah... kenangan harumanis sampai mati akan ku kenang.. Al Fatihah.. ** kot ada kawan2 dok utara tu teringat ce hantaq sikit kt org sini haha

3 comments:

siti suhaila shahbudin said...

hahaa..dan2 kluaq bunyi peghelih dia.. hahaha....

Ayu Katerina said...

hahahahhahaa lama tk cakap peghelih haihhh! kekokk hahahahhaa

Adrina Adi said...

Sekali dia cakap utagha.. teruih rindu kat arwah Ayah dan Kodiang. Huhu..

Sama la. Tak minat sangat la makan harum manis. Rasa skali cukup la. Tak la nanti orang kunun2 kan kita.