Monday, April 6, 2015

layan anak

Last Saturday me and mr big rest buat keje2 di rumah saje.. tukar cadar mop rumah basuh baju 2 3 round.. phuh lega.. musim2 panas hujan ni cepat pula bedebu lantai.. lemas.. lepas tu hujan ptg sikit punya lebat.. then dpt pula news pasal heli terhempas tu.. duhh terus rasa Allah.. sedih jugalah.. lepas hujan dah reda kami keluar kejap amik angin.. budak rania bantai tido.. pusing2 putrajaya je la kami kasi budak ni tido puas sikit.. sepanjang hari kt rumah dia tk tido.. main je keje.. naik keter eh sedap pula dia landing hehe.. maka nya kami pun tak le turun keter.. pusing sajalah sambil borak2... gi kedai runcit nak beli brg sikit.. time tula dia jaga hahaha tau saja! mcm ada bau je kedai kt dia.. kalut bangun nk turun juga.. hehla.. nasib baikla tk kene pow beli toy ke apa, sbb tk ada satu bende pun yg menarik utk dibeli.. just top up brg rumah je n sayur2 tuk si anak..

Sunday pagi kami bfast lite2 je.. buat macaroni sup utk rania then kami 2 makan roti telur je.. lepas tu keluar bawa budak kecik ni naik bus.. dah baper minggu janji nk bawa dia naik bus.. dok la sebut nak naik bus.. so smlm bawalah dia naik bus.. naik dgn daddy je lah.. while me bawa keter tunggu mr big call.. haha lawak betul anak aku ni.. nk naik bus sikit punya eksited.. bila bus dh gerak dia sebok nak mommyyy nak mommyyyy hahahahha tak feel langsung ke naik bus tade mommy??? daddy nk snap gamba dia pun tk boleh sbb tanak langsung duduk sendiri.. takut agaknye naik bus... adala video sikit tp muka sikit punya cuak lepas tu dok sebut nk mommyyyy hahahahhaa sian... sampai dekat kpdnkk mr big call bgtau diaorg dh nk turun.. nasib aku pun ronda area situ je.. so terus gi amik both of them..

Tanya dia nak naik bus lagi tak? jawapannya, tanak! hahahahaha tk best agaknye bus tu.. ok tunggu sebulan 2 lagi kita naik bus lain ye.. lepas turun bus terus aku drive naik atas bukit shangri la main kt taman situ.. kasi la dia main dlm 40 minit.. puas main loncat sana loncat sini baru balik rumah.. sampai rumah aku terus prepare brg utk masak lunch while mr big bawa rania gi cuci keter kt mana tah.. dpt settle keje dapur dgn aman jap..

Balik je dari cuci keter budak tu dh menenyeh mata.. ha senang tidokan dia tghari tu.. sejam lebih jugalah menepek je tido.. sambil2 tgk news kes heli terhempas.. satu hari jugalah aku melayan berita tragedi tu.. ptg kami ke ampang jenguk atok n wan rania.. sambil tu amik sambal hitam pahang yg akak ipar aku buat.. satu opes mengodernye.. laku pula sambal hitam pahang skrg.. aku suka juga .. pedas makan dgn nasi huhu layan habis!

Lepas tu gi rumah kakak aku jap kat mindef.. heh jln sungguh la kan.. singgah jap je sbb lama akak aku tk jumpa rania.. dinner kt situ then layan rania dgn toy baru.. akak aku ni kalau dgr rania nk dtg tk penahnye tadak toy baru kt budak tu.. heh bertuah sungguh awak anak.. penuh rumah dgn toy.. masak2lah.. mekap2 la.. hahahaha girl habis..

Ha tu je kisah weekend kami.. penat jugalah kalau berjln hari ahad... harini keje.. kalut juga nk prepare brg2 utk monday.. ermm lepas ni kene jln sabtu jela...

2 comments:

Sella Shahbudin said...

haha..... comel ja naik bas... pasni mommy naik sekali..secure skit dia rasa atas bas tu.. hehee.....

Ayu Katerina said...

haah rasanya kene mcm tu kot..