Monday, November 24, 2014

Rezeki Buat Anakanda Rania


Wokay let me share my story.. Friday aku cuti sehari memandangkan hari tersebut byk jalan2 di Putrajaya yang tutup.. ada formula E tu.. disebabkan taska rania terletak di kawasan terlibat maka amatlah payah utk aku hantar dia ke sana.. kene guna jln alternatif.. aku risaukan if anything happen.. demam ke apa.. jenuh nk ke sana amik anak.. tk payah amik risiko.. dah mommy apply cuti sudahlah.. jaga anak di rumah lagi fun dari serabut kepala cari jlnkan? then di rumahlah saya hari Jumaat itu.. kami bangun tido mandi sesama.. main buih.. bfast sama2.. tgk cat.. basuh sidai baju.. Alhamdulillah seronok.. melayan kerenah budak kecik ni yg pot pet pot pet tk habis!


Around 12 noon camtu luk msg bgtau yg his bos Datin Nir tk dpt join event bowling mlm ni .. dh bayar game utk 2 orang.. so dia tanya samada aku n hubby berminat nak ganti.. just go n play.. KEJOHANAN BOLING TERTUTUP KEMENTERIAN LUAR NEGERI....aku forward msg kepada mr big.. seminit dia reply ok jom.. uihhhh panic jap aku.. siapa nk jaga anak masa main?? dia kata takpe kita take turn.. jomla cuba.. lama tk main katanya.. ermmm okla, hopefully Rania behave la nanti.. so ptg tu aku make sure dia tido lena.. makan kenyang.. make sure semua ok sblum keluar.. bukan senang ada anak kecik ye dok.. apa2 dia dulu..

Lepas maghrib kami bertolak ke alamanda.. dlm keter kami dh plan target main sampai habis dan moga2 rania ni okla.. nk main 3 game oihhh budak kecik ingat nk ke duduk sengap berejam2kan... risau!!! sampai alamanda bowl terus register nama, tukar baju, amik kasot cari bola then duduk senyap2 kt lane.. kenal2 dgn ahli kumpulan yg sblum ni tk kenal lgsg hihii.. group dgn kak mala, abe akaun lupa nama n wife ambassador zainal.. game satu phuhhh mencanak ahli group aku ni score.. game ke dua baru aku dpt rentak.. tapi time tu jugalah si rania membuas.. lari sana lari sini.. yg aku mana nk main mana nk tgk dia hohohoho happening hahahahaa sempat lagi dia berak masa aku baru nk start game 3.. alahai anak mcm2 kau kan :p

Tapi tulah.. sebelum ni aku main tk bawa anak idak le perform sgt.. kalini bawa anak boleh tahan pula balingan aku.. elok je peginye.. rasa mcm zaman kegemilangan bebelas tahun yg dulu.. zaman angkut set sendiri.. bola 2 3 bijik.. zaman mlm2 main league dekat merata boling alley.. hehe semua dh berlalu, this time main untuk suka2.. so bila menang.. aku anggap itu cuma hari luck aku.. dan niat aku masa main.. kalau menang boleh juga top up duit treatment si anak.. alhamdulillah mmg utk dia.. treatment last sunday aku pakai duit menang boling ni.. then belanja dia helo kitty seketul dekat klcc.. yawnnn as i said mmg habis utk anak saja.. eh lupa nk mention aku jadi juara mlm tu, team dapat no 2 dan jatuhan pin paling byk no 2.. overall semua lumayan jugalah angpownye :)



As for mr big yg bertahun tk main boling, scorenya so so saja.. dpt hadiah berkumpulan saja hihihi jadilah.. lama tk mainkan.. lepas ni kalau rasa2 nk main ok kot sbb mood dh ada.. tp nk membawa anak lagi masa tournament kene la fikir semula.. risau aku org tu angkat org ni angkat.. oihh anak kan.. aku paling risau bila dia hilang pada pandangan.. bederau je... heh zaman skrg jgn dibuat lewa... itu yg tk tenang sungguh aku nk main..

Lepas ni ada game lagi... tgh fikir nk join ke tak.. heh semangat pula nk main selalu haha!

Hadiah saya ;)
Mula2 mr big dapat hadiah no 3.. tapi salah kira so tak jadi no 3 hihihih cuba lagi ye mr big!

2 comments:

Mya said...

Tahniah tahniah..

Aku suka tengok kengkawan main boling tapi aku ni dari dulu kini dan selamanya memang tak reti dan tak minat hehe..

Ayu Katerina said...

tak minat tk leh nk buat apa dah.. kalu minat boleh je aku ajarkan.. so kay maya. awok jadi cheer leader je k :D