Monday, September 22, 2014

mommy cuti panjang

Selamat bekerja semula hihi

Ok last week cuti hari selasa je kan.. aku cuti sakan.. bukan cuti jenjln tp cuti sakit hoho.. hari rabu lepas aku masuk kerja mcm biasa.. pagi ok.. thari gi lunch ok.. tp masuk jam 3 petang aku rasa dada aku berat.. sakit.. bukan sakit dada tu.. ni sakit susu huhu.. aku kena bengkak susu! kalau korang yg jenis banyak susu tp susu tak di pam atau di hisap anak korang tau rasanyakan.. mcm nk meletup!

Tah kat mana silap haritu aku jadi bengkak susu.. jam 3 lebih aku dh tk boleh tahan.. bengkak keras sakit! menggigil tapak tangan aku dok tahan.. last angkat bag lalu tepi sam terus ckp sam i kene balik.. emergency! tekejut member pehal .. aku ckp aku sakit.. tapi takan nk ckp sam ai sakit t*t** kot? haha so laju je aku keluar.. sampai dekat rania aku terus amik dia bawa masuk bilik nk menyusu.. n korang tau dia tanak! ya Allah anak kenapa kau tanak susu mommy??? nak nangis rasa.. aku paksa paksa dia tetap tanak! huk huk hukkk terus kemas bag dia bgtau cekgu aku amik rania awal..

Tgh drive nk balik rumah susu aku menitis2 mcm air paip... habis basah baju n seluar.. aku speed agak laju sbb tak tahan sgt2 dah.. sampai rumah terus amik pam n pam.. Allah lega rasa... keluar airmata juga la masa mengepam tu.. aku bg rania dia teguk sikit lepas tu tanak.. hoho i think rania dah dalam proses tanak menyusu.. nanti cite part tu pula...

Lepas pam barulah aku ok.. tp badan tetap menggigil.. aku cek2 juga si anak demam ke apa ni sbb dia tanak menyusu.. ok je.. makan nasi laju.. minum ok.. badan tk panas.. tp mlm tu tetap bawa p klinik jap la.. risau jugakan.. dr cakap dia ok je.. maybe nk jd ulser dlm mulut.. masa cek tk ada but dr dh bekalkan ubat ulser just in case.. mmg betul esok tu jadi ulser sikit kt lidah dia.. antara sebab dia tanak menyusu.. badan dedar.. tk demam tapi suam2 gitu.. berbalik kes bengkak susu.. disebabkan rania tanak menyusu jadinya susu aku tk keluar.. jam 3 pagi aku kene bangun pam lagi.. huk huk huk.. seksa.. badan pun demam juga la jadinya..

Maka nya aku bercuti lah 2 hari dok rumah... sakit oii bengkak susu ni! n yes hari demi hari rania tak mahu sgt dh menyusu.. even naik keter pun dia tade nk melekat.. cuma bila nk tidur dia akan rapat ke dada aku.. amik bau agaknya.. kadang2 dia ckp mommy nk susu.. bila aku bg dia cuma masukkan dlm mulut kemam2 lepas tu sengih tanak.. hehe lepas gian kot.. skrg ni dia cuma minta susu waktu pagi.. tu pun kejap je.. Alhamdulillah aku tk perlu fikir benda pelik2 nk letak utk stopkan susu badan.. aku pernah letak bawang putih habis merah satu muka hohoho then aku pasrah je bila budak ni nk berhenti sendiri..

Harini bangun mcm biasa bg dia susu tp kejap je.. lepas tu terus mandikan rania.. hantar sekolah n masuk kerja.. harap2 tak jadi lagilah kejadian bengkak susu ni lagi.. seksa tuhan saja yg tahu.. apapun aku syukur misi utama utk susukan rania sehingga 2 tahun lebih telah berjaya.. skrg rania 2 tahun 3 bulan.. masih dgn rutin homemade food n homemade juice.. thanks daddy for your help.. hari2 perah oren n potong buah utk si anak.. and latest smlm daddy rajin buatkan fishball utk makanan baru si anak.. senang sangat rupanya.. lepas ni tiap2 minggu buat fishball utk keluarga sendiri .. jimat!

No comments: