Wednesday, August 6, 2014

cerita raya kami

Dah 10 Syawal ayokk cepatnya masa berlalu.. aku dh start ganti puasa on monday haritu.. baru dpt sehari.. smlm nk puasa tk jadi sbb lunch dengan ezan yang balik bercuti dari delhi.. mcm tk best la pula ko puasa ko tgk org makan kan haha.. harini setakat sekarang ni aku puasa lagilah.. InsyaAllah nak ganti puasa cepat2.. azam baru ni!

Citer raya aku sama je kot mcm org lain.. balik kampung.. masak2 dengan keluarga.. aku tadela dpt tolong banyak sgt since rania ni kejap2 nk mengempeng aje.. bila mengantuk nk tido buat hal.. so dgn2 aku tido sama.. jadinya aku tolong gitu2 saja like potong bawang potong petai kekekeke tumis menumis org lain le yg buat.. lepas tu melayan si anak main itu ini..


Hari raya di rumah mertua ramai org datang.. meriah.. makan heaven.. duit raya for rania pun Alhamdulillah banyak dia dapat.. untung ada keluarga ramai ni kan hihihii.. mlm raya kami pula berjln.. sambung dpt duit raya dan memberi duit raya.. raya ke dua pun org tk putus kunjung tiba.. yg mana bekeluarga masing2 dh pakat balik ke rumah mertua/mak sendiri pula.. like me.. aku tade org tua lagi.. so tk kisah la balik petang2 sikit.. asalnye raya ke 3 nk ke rumah kakak di melaka.. tp kensel sbb kakak soh tunggu raya kl je.. kitaorg ok je tk yah le nk hadap jem2 tu kan.. so raya ke 3 kami ke serembanlah ke rumah my x mertua.. tido satu mlm kasi atok n wan main2 dgn cucu..


Rania baik saja di mana2..syukur dia tk banyak ragam.. asal dpt makan nasi.. chicken..tido cukup.. mandi cukup haha kira orait la tu.. peel suka main air budak ni.. kebetulan rumah atok kt seremban baru renovate bilik air bagai.. buat pula shower macam air hujan.. dah asyik dok menyanyi rain2 go away sambil main air haha...kecut2 badan la nk paksa dia keluar..

Petang raya ke 4 kami sekeluarga semua2 konvoi 3 keter ke rumah pakteh di kota damansara.. pakteh ni adik abah seremban ni lah.. kami tk pernah ke rumah baru dia.. dia pula beria ngajak aku.. so ramai2lah kami beraya di sana.. huhu makan nasi arab puas.. lupalak nk cite.. masa sampai seremban mak buat nasi arab.. p raya umah mak teh pun nasi arob haha makan nasi saja!



Ahad pula kami beraya di rumah my fren mida.. lama tk jumpa iman anak mat saleh beliau yg comel tu.. rania mula2nya suka sgt dpt masuk rumah mida sbb ada toy corner gitu.. tp lepas tu mulala berebut toy dgn iman.. ha dah melalak sana melalak situ.. geram pula akunye! mida buat nasi ayam so suap nasi ayam suka kejap.. then main balik.. then melalak semula.. haihlaaa rania nii tk boleh org sentuh sikit! tp bila soh peluk2 kiss2 dgn iman dia ok je.. cuma berebut toy tu je tk menahan haha

Petang kami jenjln the curve cuci mata.. belikan rania dress satu.. dress simple2 je buat jln raya lagi.. selama ni aku jarang sgt belikan dia gown.. skrg ni mcm suka pula tgk dia pakai gown.. yg dok pakai skrg ni pun byk hadiah dr org.. tu pun ada lagi few dress tunggu giliran utk di pakai.. semua hadiah dr kawan2 kt taiwan dulu.. dh beso anakanda saya ni..


So far ni lah citer2 raya aku setakat harini.. ;)