Monday, February 10, 2014

Langkawi Part Two!


Day 2 pagi kami breakfast di cafe hotel.. nice food.. for rania aku cuma bg dia makan cereal saja.. lgpun aku dh bg dia makan makaroni dekat bilik.. oh aku masak utk dia.. kami bawa dapur kecik tu then aku rebuskan makaroni n buat sup sayur.. masuk dlm termos tahan sampai petang.. dekat cafe tu saja kasi je supaya dia tk kacau kami makan... lepas bfast jln ke tepi laut jap amik angin pagi n bergambar2.. yg aku tk sukanye byk minah saleh bersidai mcm kt negara sendiri.. mengangkang tah apa2.. siap buka bra atas nk baring like who care? yes aku kolot.. but hey ni kt malaysialah! bukan aku tk pernah tgk separa2 bogel ni kt negara luar.. kt luar aku tk pelik.. tp ni malaysia.. sungguh tk boleh terima.. huhu


Mr big bawa rania main dekat gigi air.. jumpa starfish lagi.. huk im jeles.. aku sendiri tk pernah tgk depan mata hehe.. comel sgt! puas main2 pasir, basuh kaki kami gerak ronda ke cable car.. masa tu betul2 thari buta dh.. panas membahang so kensel naik cable car sbb tooo hot! kami gerak ke bandar kuah.. cuci mata n beli coklat buat kawan2/saudara mara/ cekgu2 rania n diri sendiri... settle shopping gerak balik ke hotel utk rest.. thari kami makan nasi arab gitu..



Jam 6 lebih camtu baru kami ke laut semula utk mandikan si anak.. memandangkan smlm dia tidur ok.. so aku rasa kulit dia boleh terima dgn air laut ni.. rania bermasalah sikit kulit dia.. sensitif sgt2.. so aku risau dia gatal ke apa sbb tu aku cerewet sikit part laut n pool.. nilah 1st time kami cuba kasi dia rasa... aku mandikan dia dlm air laut.. celop2 gitu.. suka dia dpt main pasir.. main air.. lepak2 atas kerusi pantai.. sooo happy tgk dia.. mr big jd tukang snap2 pastu jadi boyer dlm pool haha.. tu later ai citerlah... lepas puas main pasir n air laut kami gerak ke pool.. bilas badan kt situ pula.. suka dia terjun pool dgn daddynya.. siap meneguk2 air kolam tu haihhhhh geram!



Cam biasa part pool pak dia la layan.. aku main kt tepi2 je.. malas aku nk pakai baju mandi bagai.. dekat nk senja balik bilik.. mandi then pakai baju tido masing2.. daddy kuar cari dinner.. makan tomyam kami mlm tu.. rania makan nasi dgn sup sayur.. sepanjang percutian ni selera dia membuak2.. sekejap2 sikkk!! sikk!! sikk!! hahahaha naik tembam pipi makan sikkk saja!

2 comments:

Sella Shahbudin said...

nampak muka rania sangat happy.. kena bawak mandi laut kerap lagi la...

Ayu Katerina said...

tulah.. ada masa nanti jenjln pd lak