Wednesday, December 25, 2013

Farm in The City

Harini kami sekeluarga as mention before ke mini zoo dekat kebenar haaa di seri kembangan tu je.. farm in the city namanye.. dekat je dgn umah cik dira haha boleh bgtau pula ek.. ai dpt tau pasal zoo ni pun dari member yg pegi ke situ pastu biasalah kami p usha2 dulu.. nampak menarik la sbb tk besar sgt n binatang dia semua jenis pet2 gitu ja.. tadak la singa rimau ke apa.. just yg manja2 alam gitu... burung, kuda, kekora, jebon apa lagi aku pun tak tahulah nama.. tp cecomel la semuanya dan rania langsung tk takut.. dia pgg almost semua benda yang boleh dipegang hihii
Masuk2 aje farm tu jumpa koda dulu.. pony kecik2 aje.. boleh juga kalau nk naik... tp budak ni kocik lg so tk naiklah.. tp abg jaga kasi dia pgg kuda tu n dudukkan dia kejap utk amik gambar.. di bantainya melalak hahaha bukan dia takut kuda tu.. dia takut ke jaga koda tu! gerhana sgt ropenya kot hahahahaha
Lepas tgk kuda jalan tgk burung2 pula.. ada mcm2 jenis burung yang jinak juga.. dpt juga la pegang2.. letak atas bahu mr big seko tp gambar dekat hp anak buah aku.. aku jejauh je takut hahahhaa tp rania semua nk dicekaunya! nasib tk tercabot kepala burung tu huhuhu... ada juga kandang ular.. geli geleman haih! byk mr big snap2 muka ular tu tp tanak aku share sini geli! rania duduk depan muka ular tu mcm tadak perasaan je.. hew hew heww!! mak aku lagi, dari tk larat2 nampak ular terus melompat lari hahahha yg tu tk boleh tahan gelak! adoiiilaaaaa !!
Lepas tu ada sangkar besar utk merak, kekora, arnab dan lain2.. masuk dlm kandang tu pun cuak sbb iguana merata atas pokok.. sekali dia buat nekad terjun ke bahu mau tercampak anak kan.. so laju je aku nk keluar hahahaha.. kt kandang arnab je lepak lama sikit kasi rania pegang2... arnab tu lompat2 dia kejar je hihihihi aku cuit2 la juga sikit tp asyik nk jatuh je sbb aku takut huhuhu
Then masuk ke kandang rusa, olooo tomei2 rusa ni lepak je.. sukala budak rania tu bagi makan.. satu persatu dihulurnya daun.. aku ni mencuak takut rusa tu jilat tangan dia or termasuk tangan kecik dia dlm mulut rusa tu kan! gigih tarik2 anak while mr big lepak je ckp takut apa rania ok je tu.. rusa tu bukan makan org looo huhuhuhu ai kan mak2.. risau weh! tapi ye dia mmg tk kacau pun tangan anak aku tu.. dia makan daun je hihihihi
Habis bagi rusa makan masuk kandang kora.. yes! ini mommy suka la.. sbb kora2 tu lemau je hihihi berat gile kot cengkerang dia tu.. yg tu aku yg suka bergambar hihihi rania masa ni dh ek ek ek.. dh penat.. dh bepeluh merah dah mukanye... so tk lama sgtla di situ kesian kt dia...
Habis tawaf dlm 2 jam jugalah.. hujung2 nk cepat je sbb rania dh mula kepanasan.. zoo ni buka sampai jam 6 petang saja.. so kene gi awal sikit la.. harga utk dewasa rm30.. kanak2 bawah 4 tahun free... very the dekat dgn putrajaya.. best bawa anak2 yg baru nk kenal binatang ni... :) really enjoy our public holiday today.. worth going.. anak dh tidur.. so saya pun nk beradu dah... salam semua.. esok jgn lupa masuk kerja!
div dir="ltr" style="text-align: left;" trbidi="on">
Yeay Rania dapat sijil! Good job baby.. nanti mommy n daddy bawa visit tempat lain pula k.. ;)

3 comments:

Mya said...

omeyyy je rania bagi rusa makan hehe..

Ayu Katerina said...

hihihih tenkiu aunty maya.. nanti dh besar sikit nk p zoo negara lak..

Adrina Adi said...

Tang gerhana tu aku tak tahan... hehehe..