Monday, August 19, 2013

ketupat palas berbalas!!


Ha ni nk citer petang raya punya kerja.. buat ketupat palas! hoihhhh suka betul aku dgn ketupat ni.. baper tahun kot tk makan ketupat ni.. nasi impit tu senang keje je kan.. i mean beli segera nona pun so kay dah... tp ketupat palas kalau tk dpt yg ori buat dgn daun mmg bukan ketupat la.. nasib baik leee akak aku sempat menuntut buat ketupas palas ni.. mak aku awal2 bgtau dia tk reti.. dia tau buat pulut je.. so akak aku dtg rumah bawa daun palas buat reramai.. yg tk bestnya aku kene jadi tukang buka daun uwaaaaaaaaaaaa leceh ya ampun!! dgn hamanyee habuk2nye.. pehhh ingat tadela gitu2.. cisssss yelah dh aku tk reti anyam, so keje aku buka daun la ngeh ngeh ngeh... tu pun jadi bahan mak n akak aku.. tk pandai buka.. tk pandai anyam tk cantik tk lawa loooo camne nk lawa tah?? tepaksa mak aku buat balik kekekekke

Siap buka daun akak aku punya keje is menganyamlah.. masukkan pulut dlm tu.. aku nengok.. try 4 juta kali tk jadi.. dok jadi ketupat betina.. NO! No! NO! tk diterima.. kene buat ketupat jantan.. lahabau sungguh!!! puas aku tgk akak aku belit belit.. slow2 dia ajak sampai aku rasa nk campak je ketupat tu.. yesss thats me.. tk penyabar! mr big tgk dari jauh ckp ni kalau i follow sekali dh jadi ni.. tapi sbb i byk keje lain katanya!! nyampass juga!

Pastu aku try main daun kecik.. rasanya mcm jadi 2 ketul kot ngeh ngeh ngeh.. tu pun akak aku pulas tangan.. heh aku rasa tahun depan pandai kot ni :D yee tu la kisah kami di petang sblum raya.. best.. aku kemas rumah bersih2.. susun kuih.. kukus ketupat.. yes.. inilah raya.. inilah raya yg dh lama aku rindu.. paling best sbb sambut kt rumah sendiri.. peel aku.. aku lebih puas kalau duduk rumah sendiri.. dan tahun ni, aku jadi host.. pagi2 raya akak aku sekeluarga dtg.. sembahyang di masjid besi semuanya.. aku je tak sbb jaga si kecik mangkit lena lambat.. lepas sembahyang balik umah makan2 dan camwhore hehe.. ok nnt sambung lagi..

No comments: