Wednesday, January 9, 2013

school dah??

Harini anak masuk sekolah hihihiih.. sekolah a.k.a taska la.. taska ni kendalian mak tam saya.. nice place.. nice school.. nice teacher so far.. :).. pagi2 ai mandikan anak dulu.. idok awai pun.. 9 lebih hehe.. nak kasi dia segar.. dan hari pertama teacher takyah mandikan rania k.. mommy dh buat haha... siapkan bubur.. puree.. wpun mak tam kata semua akan disediakan.. alaaa saya nk juga buat.. nk juga!! smlm daddy belikan bag skolah kaler kuning gitu.. ceria sgt.. kami amik semangat sebenarnya haha.. sebak weh!

Sampai school.. terus letak rania atas playmate.. ha kau beluncas beluncass dia suka.. sbb colorful dan byk binatang kot.. suka sgt dia!! pastu dari cermin dia dpt tgk abg/kakak main2 kt luar.. so dia ralik sgt tgk budak2 main.. kami diam2 tinggalkan dia.. Alhamdulillah.. ok.. semua ok... tade drama emosi mak anakpun wpun mr big yg merah mata.. haihhssss daddy jgn start otey!! pastu borak2 jap ngan mak tam.. lepak2.. intai2 hihih.. ada sessi nangis jap sbb dia dh start rasa mommy tade kot haha.. teacher terus dukung bawa jln2.. tk benti.. pastu bg susu.. tk benti juga.. pastu lama2 tu ok sendiri... kami pun terus beredar bfast di warisan.. belasah nasi lemak lauk ayam gile besar!

Lepas makan kami gi alamanda.. lama tk deting berdua yo! belikan 3 helai baju tuk duduk rania gi sekolah hehe.. tipical mommy la kan! sedih kalu shopping!! shopping!!.. mommy rindu ok... then gi mothercare beli buds.. then kami dua masuk saloon cuci rambut treatment segala.. ohh legaa dpt urutan kepala... then kami balik sbb susu aku dh penuh.. sessi pam harus disegerakan.. Alhamdulillah dpt pam 2 botol.. ;) skrg tunggu masa nk p jemput rania.. harini kami nk letak sekejap aje.. until 3pm.. kesian plus rindu sgt. jadilah utk permulaan hari pertama.. up until now... no call from them.. ada aku sms mak tam tanya.. mak tam ckp dh makan.. skrg nk tidur.. jgn risau.. semua ok.. Ya Allah... apapun aku mohon semoga anak aku tenang2 aja di tempat baru...

Tulah citernya harini.. hati sebak je satu hari wpun aku tk nangis pun... cuma rasa sunyi sgt.. selalu aku penat beno gaduh2 manja dlm keter .. yelah.. mana nk pgg dia.. mana dia nk pgg itu ini.. harini.. "daddy.. tak bestla naik keter tanpa rania".. daddy ... "ha tulah selalu merungut rania buas sana sini.. baru tau rinduuu" huk huk huk.... cptlah jam 3!!!

3 comments:

Zara said...

wah sekolah mana ni? nak picssss hehe

Adrina Adi said...

Ye ker Mummy tiada drama air mata? Takmo tulis kat blog yer.. ekekeke.

Gurau2 jer. Okay ler tu duduk dengan saudara. Not strangers. Harap2 Rania dapat sesuaikan diri kat situ.

Ayu Katerina said...

z.. haha pic melambak tp semua kt ipad.. maleh nau nk cocok!!

ad.. tadenye.. aku dh ready pun hehe