Sunday, July 15, 2012

kueh raya yo!!

Semalam duduk tak diam me n my mum buat project kuih raya hihihhi.. yg jadi awal tu sbb my mum 2 minggu puasa dh nk balik tanah air.. dia nk raya dgn my sista.. nk terawih sama.. kt taiwan ni biasalah mana de mood raya mcm tanah airkan.. so takpela.. my mum ajak buat kuih awal sbb nnt bulan puasa sure penat tk larat.. well me ok je.. namapun dlm pantang.. tp badan rasa mcm dh kuat je.. lgpun buat kuih duduk dlm rumah ni apa la sgt.. mak bancuh tepung segala.. gue punya job tekan2 bunga or geleng2 jadi bulat haha.. sapu2 kasi cun.. while mr big tukang jada oven.. ting ting! ha dia la kene kuarkan semua.. hihihhiih smlm dpt byk juga.. buat beskut kacang.. spt gambar di bawah
Harini pula kami buat samprit.. sedih mulanya sbb acuan samprit tadek.. asalnya kami nk tekan ajelah bior jadi rupe lain janji rasa sama.. tp tah camne mr big dpt idea bernas.. dia potong botol air evian.. buat bentuk bunga2 kt tudung.. dan taraaaa jadilah samprit kami hahahahaha terbaik!!! mak aku siap teguling gelak happy sbb menjadi juga bunga samprit kami harini.. bebaloiii duduk depan oven tu :P
okla masa utk rest.. anyway ramai dok tanya aku ni dh habis pantang ke.. belum ye belum.. :D

6 comments:

Cik Aja said...

Amboiii kak ayu..
Belom abes pantang dah bran ddk bersila..
Ngeri okay ngeri..hehe

ernie said...

lom abis pntang mane boleh dok bersila..... kena dok kepit2 seh.... anyway syoknya buat biskut raya.....

Ayu Katerina said...

naper ek kene kepit2? dh tk sakit aku lupa segala pun hahahahhaa aku rasa mcm tadak rasa apa pun sejak beranak.. wah gituuu.. tp yelahh tk sila dah.. huhuhuhu

nonie said...

Wah sungguh kreatip ur Mr. Big.... I like!

nqr said...

memangggggggggggggg!!!!! aku dah sms kakak nih tegur pasal duduk tuh.. terusssss dia bersimpuh. ehhehhee

Ayu Katerina said...

kekkekeek yeee sentap gilee mcm kene tempik tepi telinga baca sms awok hahahahahhaaa