Thursday, May 24, 2012

Week 36 of my journey

At the end of this week, your child will be considered full-term! Most likely he's in a head-down position. But if he isn't, your doctor may coax your child into a head-down position by manipulating him from the outside of your belly.

Since your child is starting to take up a lot of room, you may have trouble eating a normal-size meal. So try eating smaller, more frequent meals instead. As your child starts to “drop” down into your pelvis (often happens before labour if this is your first child), you may experience less heartburn and easier breathing.

Source: Anmum

Bagi mereka yang bekerja, minggu ke-36 pula sewajarnya sudah mengambil cuti dan berehat di rumah. Puan perlu mengelakkan keletihan dan kelesuan. Senantiasa angkat kaki dan letakkan di atas bantal ataupun objek tinggi untuk mengelakkan urat timbul atau “varicose vein” dan bengkak kaki. Bayi pada masa ini sudah membesar dan saiznya memenuhi ruang uterus puan pada ketika ini. Puan akan berasa perut puan begitu penuh, sarat dan sukar untuk membuat sebarang pergerakan.

Source: Google

Buat masa ini aku prefer tidak mengambil cuti lagi.. lagipun kerja-kerja di pejabat sentiasa dibantu dan InsyaAllah semuanya pun memahami.. lgpun pagi2 eksesais jalan kaki ke office tu kira satu manfaat dihujung2 kehamilan ni kan.. cuma kalau dh tak larat sgt then aku akan minta permission dari bos untuk rehat sekejap atau balik saja..

No comments: