Tuesday, May 1, 2012

Diary Mommy ~ 33 minggu

Alhamdulillah pagi tadi jumpa Dr. Ling check up yang dipercepatkan 2 minggu sekali.. cek degupan baby ok.. normal.. urine n blood test also great... berat saya naik 500g utk 2 minggu ni.. pasal bleeding tu InsyaAllah tk ada apa2.. menurut dr. baby saya tak besar sgt.. sedang2 saja.. just nice.. kalau tgk dari mata kasar pun.. perot saya idok la besar mcm org lain.. jalan pun tegak je lagi dan badan pun tak kembang2 sgt.. hihihihii berkat makan secara sihat InsyaAllah boleh jaga berat badan dengan baik... kepala baby di bawah.. tp belum la turun lagi.. sangat aktif sekarang.. nak pusing2 badan kene hati2.. syukur Ya Allah kerana sentiasa melindungi hambamu ini... berkat doa kawan2.. saya juga sentiasa sihat...

Lepas check up.. me n mr big ke dante coffee shop untuk breakfast.. makan sandwich vege lepas tu tetiba teringin nk cuci rambut.. saloon dekat dgn kedai kopi tu so pegi lah kejap.. lepas cuci rambut mood ok pula rasa.. so both of us amik teksi depan saloon terus gi costco (pasar raya beso mcm tesco xtra tu).. shopping berasmati sekampit.. baju tido pinki2... mr big sempat rembat nike shirt 2 lai.. murah plak rasanya beli kt situ... cuci2 mata dalam sejam sengah then kami amik teksi and balik.. :)

Sekarang adalah masa untuk rehat.. cuaca panas juga harini.. tapi berangin kuat... nyaman... ok itulah sikit update pasal saya... terima kasih buat kawan2 yang mendoakan kesihatan saya.. Allah swt saja yg mampu membalasnya..

"Even as your child’s bones develop, the ones in his skull aren't fused together yet. This allows them to move and slightly overlap, making it slightly less of a squeeze through the birth canal.

By this week, you may be feeling some aches and even numbness in your fingers, wrists and hands from fluid retention. To help you feel better, try propping your arm up with a pillow when you sleep."

source: anmum

No comments: