Sunday, February 12, 2012

jalan2 ke ladang limau

Last Saturday me organize trip ke ladang limau, hsinchu utk ladies association.. since tahun ni ramai ahli baru diaorg pun excited la nk pergi.. ikutkan limau dh keluar sebelum raya cina lagi.. tp sbb aku balik msia bercuti diaorg tetap nk tunggu aku balik juga utk buat trip tu.. lgpun hanya aku je yg kenal tuan ladang tu... so nak tanak trip tu lewat juga jadinye.. sian kt new members la sbb limau dh nk habis huhuhu

Kami gi dgn 5 van.. perjalanan lebih kurang sejam suku... cuaca ok tk panas tk sejuk beku.. just nice.. sampai sana 1st xtvt ialah class photography lead by mr big.. basic2 je.. atas permintaan my datin at least ahli2 ni ada basic mengenai kamera tu sikit.. so sj utk penuhkan xtvt mr big pun ok jela jadi cekgu kejap.. lepas habis sessi mengenal fungsi kamera sikit2 then semua masuk ladang pluck the orangelah.. saya dok luar je tgk haha tk dibenarkan masuk sbb tanah licin n berbukit sket.. cehhhh duduk jelah tepi jln tgk2 hahahaha

Lepas habis orange tuan rumah kene bedal... eh bayar yee idok free.. timbang2 simpan.. pehtu amik bekalan masing2 kami gi ke tempat utk bekelah... atas bukit tp idak la tinggi.. nice view weh!! seronok masing2 bergambar termasuklah saya.. puas makan dan shooting kami balik ke rumah tuan ladang utk solat zohor n rest sebelum balik ke taipei.. tuan rumah sediakan laksa penang n kopi sebelum balik... seronok sgt masing2.. wpun aku agak frust sbb limau tk mcm yg aku p 2 tahun dulu.. tp bila org lain seronok me jadi ok jugala.. at least sumthing for everybody n yg penting dpt mengeratkan lagi silaturahim.... :)

No comments: