Thursday, January 5, 2012

keep warm bebeh

Semua kawan2 kt taiwan dah mula mengeluh dgn cuaca yg semakin drop.. hujan.. beku setiap hari.. yes mmg betul.. kalau setakat sejuk boleh tahan juga kot.. tp kalau disertai dgn hujan..angin.. phewww beku urat saraf!

Memandangkan saya dh 4 kali hadap winter.. persediaan saya Alhamdulillah lengkap.. sakit woo kalau takat pakai baju suka2 hati mak je.. tak bleyy tk bleyy.. ramai org2 baru yg tiba di taipei aku nasihatkan itu ini.. winter mmglah best.. sbb kt negara kita tk ada.. bestnya sehari 2 jek.. lepas tu sakittt!! masa tu la berdoa bila la matahari nk kuo.. huhuhuhu

Tidur mlm pun kene prepare betul2.. tahun ni saya siap ada extra pelapik tilam yg membuatkan tilam tk sejuk.. tadela rasa mcm baring atas ice.. then heater pasang sampei 2 smlm.. bila suhu naik sampai 20c sedangkan kt luo below 9c.. oh sedapnye rasa.. lepak dlm bilik sampai tk kuo2la jadinye... di sini wpun hanya below 10c.. serupa mcm negatif punya cuaca di europe.. since aku dh pernah rasa negatif di luar so tahap kebekuannya sama! memang tgh musim sakit jiwa la skrg nk mandi pagi hehe.. tapi kita org melayu mandi tetap mandi walau beku camne pun haha.. huduh haih p keje tk mandi pagi kan!!

4 comments:

Mya said...

aaaa rindu taiwan!

Ayu Katerina said...

hehe boleh kalau nkdtg lagi.. feb nnt sakura yewww

nqr said...

ooo bilik di taiwannn

Ayu Katerina said...

bilik apa nyah?