Tuesday, December 6, 2011

Appointment with Dr. Lee

12 October 2011

Esoknya awal pagi jam 8.30 am dh terpacak dekat klinik Dr. Lee.. Ms. Lee bukan main ceria mukanya sbb dpt kabarkan aku good news yg dh lama kami nantikan... Sementara nunggu Dr masuk jam 9am.. Mr. Big gi beli donut dekat kedai roti... siap beli utk semua nurse yang bertugas kt clinik Dr. Lee .. jamu breakfast donut tanda penghargaan kami di atas kebaikan mereka dan layanan yg sgt baik semasa aku menjadi pesakit di situ..

Bila Dr. sampai terus dia kabarkan berita yang gembira itu.. scan tk buat lg sbb baru disahkan 4 minggu.. lg 3 minggu baru scan.. gambar dh attach kt citer bawah.. Dr. bekalkan beberapa pil utk di ambil selama lebih kurang 2 bulan.. bg nasihat tentang pemakanan2 yg baik.. dan satu lg injection utk kuatkan rahim...

Awal bulan pertama tk ada sickness apa2.. cuma mengantuk ya rabbi.. sbb ubat yg aku kene makan 2 kali sehari iaitu lepas lunch dan sblum tidur.. progestron yg aku amik tu betul2 mcm dadah.. 5 minit lepas makan mesti akan mengantuk.. sampai kadang2 aku minta izin dgn bos nk tidur kejap sbb tk tahan sgt rasa nk terbalik... so org di pejabat harusla my bos yg pertama yg aku kabarkan.. :) Datuk betul2 happy utk kami.. beria dia ucap tahniah.. am so happy with that.. Datuk kadang2 tukar jadi Dr... byk nasihat dia utk aku.. keje tetap keje.. tp keje berat dia tk kasi..

Sepanjang masa aku byk berhati2 dgn setiap yang aku lakukan.. yelah 1st time.. tk pernah ada pengalaman lg.. takut juga... lgpun belum scan.. tk nampak baby lg.. hati pun risau sana sini.. sejak disahkan pregnant aku rajin membaca.. magazine.. net.. apa jua info mmg aku search.. sampaikan simple isu pun aku surf tp byk membantu.. info kt net tentang pemakanan.. apa boleh tk boleh.. surah2 yg elok di baca.. semua aku take note.. habis2 sgt aku akan msg sella tanya itu ini sbb dia juga adalah pemberi info yg sgt bernas!

Masa sebulan pertama tu juga kawan Mr. Big si boy dtg sini.. sempat kirimkan dia magazine 4 dan anmum 2 kotak... hehe itu yg kisah dia malu gile membeli buku dan susu ibu2.. sweet lak fikir2 balik.. sanggup dia kekekekeke.. member Mr. Big yg pertamalah kiranya yg tahu pasal good news ni.. suka tul dia..

Masuk minggu ke 7 Dr. Lee scan perut.. nampak dah baby kecik sgt.. baru mcm kacang rupenya.. heartbeat dia kuat betul.. Alhamdulillah.. tk boleh lupa Mr. Big menangis kejap.. tangisan gembirala harus.. Dr. print utk kami sekeping.. balik je rumah terus ditulis anak daddy 7w3d 5/11/2011.. alaaa sweetnya bakal daddy ni pun.. terus tampal kt dashboard depan meja study dia.. nk tenung tiap kali buat keje katanya..

Masuk sebulan sengah yeahhh gue dh mula rasa sickness... tapi yg best waktu mlm je.. teruk juga sesekali kene.. kalau muntah tu dtg, apa makan habiss kuar.. wohh pucat lesi jap muka.. tp tulah Alhamdullillah siang hari me sihat dan kuat aje.. sickness cuma dtg lepas maghrib.. kadang2 tu sampai nk terbaring depan bilik air... penat ohhhh muntah! :(.. tapi saya redha.. itu tandanya progress hormon saya bertindak dgn baik.. kata nurse sayalah..

Ohh lupa nk jadi citer sebenarnya kami dh beli tiket utk jenjln ke korea sblum good news ni.. bebelah bagi betul hati nk berjln masa tu.. mujurlah Dr. Lee kata ok je.. tk ada masalah apa2 utk aku terbang .. cuma jgn angkat bende berat dan letihkan diri.. so kami tawakal InsyaAllah tk ada apa2.. lgpun kandungan kecil lg.. masa 8 weeks tulah kami ke Korea.. masa kt korea aku tk jln sgt.. just ke nami island dan tempat2 yg dekat sbb aku cpt letih dan mengantuk.. mlm muntah sana sini huhuhu.. overall percutian ke Korea sebenarnya aku byk rest.. tk enjoy mcm jl ke HK tahun lepas.. tp tetaplah best tgk negara org.. :)

6 comments:

Adrina Adi said...

aku pun nangis part ko tulis ajak menangis. huhu.. tak tergambar dengan kata2 bila tengok anak di screen, eventho baru sebesar kacang peas.

take care Kate. jaga diri baik2.

aku rasa boy.. teeheee.. :P

Ayu Katerina said...

skrg dh nampak semua.. kaki.. tangan.. siap dia dok kira jari dgn dr hihiihi..

ok i will.. thanks a lot ya..

nqr said...

hoihhhh nanges aku baca part anak dady tuh!

Ayu Katerina said...

kekekke kt rumah semua scan baby tu dia tulis anak daddy.. sbb baby dok dlm perot mommy je.. so gambar jela boleh jadi anak daddy huhuhu

Anonymous said...

sweetnye daddy.. :)

Ayu Katerina said...

hehe letak le nama at least i know sapa.. :) anyway thanks..