Tuesday, November 8, 2011

nasi arab kak saripah!

Semalam me n kawan2 HBS yang lain ke rumah en ali.. our new HOC yg baru tiba ke Taipei sebulan yg lalu.. smlm dia buat house warming gitu.. wife en ali masakkan nasi arab.. sambal daging.. gulai daging.. bbq ayam/kambing.. so n so.. tp yg aku nk citer ni kisah nasi arab dan sambal daging beliau.. seumur idup aku rasa inilah makanan terlazat yg aku pernah makan.. boleh?? hahahahha ke selera aku mmg menggebu?? tapi dia punya sedap ya tuhan.. tk leh nk ckp.. sampai harini leh rasa kt tekak lagi kekekekee.. 3 pinggan penuh yo aku makan nasi dgn sambal daging tu..

Kami semua lepak dari thari sampai ke petang la juga.. pastu tumpang ezan n hashim balik ke rumah.. hujan seharian smlm.. kejap lebat kejap gerimis.. mandom gak.. tp sbb dpt makan sedap.. heaven jdnya suasana smlm hihihi

At least dpt juga rasa suasana hari raya aidiladha bila dpt berkumpul ramai2 camni.. oh lupa.. during hari raya tu.. mr big n kawan2 yg lain gi main tembak2 tu .. then bbq beramai2.. me tk ikut.. duduk rumah saja.. kiranya masa hari raya tu mmg kojer aku makan tido aje.. cuti 3 hari manfaat betul rasanya dgn rehat.. Alhamdulillah hari rasa segar saja..

4 comments:

Adrina Adi said...

mak aihh 3 pinggan. kalau balik malaysia boleh try makan nasi arab kat Saba (kat jalan jelatek). pernah makan sekali jer walad belanja tapi famous juga laa dikalangan penggemar nasi arab. memang sedap gila. harga pun takdok la mahal sangat.

Ayu Katerina said...

dekat cyberjaya pun ada kan.. aku penah belanja family akak aku kt situ.. tp aku tk makan sbb aku kenyang masa tu.. hihihh nnt balik aku nk try tempat ko ckp ni plak.

Adrina Adi said...

ah yes kat cyberjaya pun ado. minggu ni nak pi survey2 buku untuk ko.

Ayu Katerina said...

tq.. bosan gile dh ni tadak bahan bacaan..