Friday, August 26, 2011

daging bakau uolllss!!

Hari2 terakhir ramadhan ni nk masak apapun dh tatau sgt.. jemu dh resepi2 yg dok ada tu.. harini mr big beli daging dekat masjid siap2 tuk hari raya.. so harini since oven masih berada di ruang tamu :P punya malas nk angkat letak dapur balik, dia pun buat operasi bakar daging.. simple je kan... basuh daging.. bubuh garam, black pepper sikit.. bakoo... sejam siap.. while me sediakan sambal belacan sikit.. pastu mr big buat sup sayur semangkuk kasi basah2 sikit... taraaaa berpeluh bebuka kejap tadi.. terbaik! sesekali makan simple mcm ni phewwww nikmat!

Sehari 2 ni aku mmg bz gile kt opes.. kad undangan utk majlis hari kemerdekaan kami dh siap aku edar pada semua.. beratus jugala aku membuatnya... nasib ada yuski yg bantu aku sikit.. lega... harini training joget pahang utk kali ke dua di rumah datin.. progress sgt baik.. kami dh dpt step utk lagu tu dan bolehlah bawa... lepas training balik opes sambung buat invitation card.. siap!!! terus penuhkan kertas dlm mesin faks.. takut time cuti sok ramai pakai reply rsvp aku tu.. phewww mau ptg2 raya aku p opes cek faks.. takut stuck nnt naya aje..

Harini balik awal lepas dh siap keje.. sampai rumah terus pengsaaan keletihan.. penat yooo buat itu buat ini... typhoon dijangka hit taiwan sehari 2 lagi.. raya dlm typhoon la kami sok.. silap2 raya dlm rumah ajelah.. camne nk kuar kalau taufan? errrr beraya dlm hujan la nampaknya... huhu

No comments: