Tuesday, July 26, 2011

menu berbuka??

Uihh baper hari je lagi dah nk masuk bulan Ramadhan.. kejap je rasa masa berlalu.. dlm minggu ni pun byk juga makan2 kt luar dgn bos n kengkawan... mlm ni pun kami ada dinner lagi dekat thaifood dgn mb perak wife dan anak2.. ai dh siap order dah..

Start minggu depan dah puasa... seronoknya fikir menu2 nk masak... my hubby skrg ckp aje nk makan apa.. siappp ekekekkeke seronok plak tgk dia jadi masterchef kt rumah.. but tk bolehla depend kt dia ajekan.. sang isteri haruslah masuk dapur sama.. huhuhuhuhu

Persediaan kene buat dari skrg.. at least penuhkan peti ais dgn brg2 basah dan sayur2.. pehtu nk masak apa amik saja... smlm hubby buatkan spageti utk bekal ke opes.. sesekali makan pasta bagus gak tadak minyak2.. woaaa boleh buat selalu utk sahur plak..

Ermmm pasni nk fikir pasal kuih muih lak.. nk preparekan cek mek molek.. cara berlauk .. cara manis.. cekodok... huhu sewonotnyaaa bulan puasa... semoga tahun ni saya dpt menunaikan ibadah dgn sempurna... juga buat semua kawan2.. sama2lah kita gandakan ibadah kita ya.. sama2lah kita peroleh pahala yang berganda... tahun ni dpt masak utk suami.. wahh semoga dimurahkan rezeki saya dan keluarga.. aminnn...

** eh tahun ni camne nk dpt kuih raya?? uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

7 comments:

HappyIrfa said...

hai..
terkejut tgk tajuk..hehe
awalnya pikir psl menu berbuka yer..untungnya,hubby pndai masak

Ayu Katerina said...

haha asal nk tulis list menu.. tp cam awal la plak lagi. tuko mind terus jd cite lain keekkekekeke..

ala pandai gitu2 je.. lom taraf chef lagi.. dia suka alter food.. kalau saya masak pun.. kang ada dia tambah2.. hehe

nonie said...

wah jelesnya dah plan main masak2 bulan posa... ai dah lama tak masak.. rindu rasanya nak mereka2 resepi... sementara tak sihat ni, blasah jerla apa mak masak huhuh...

Mya said...

amin...

Ayu Katerina said...

nonie: waa tahun ni tk puasa la awok ye ekkekekeke semoga selamat semuanya ya.. hihihi itulah keje kami skrg.. hari2 fikir menu.. seronok le plak.. susah betul nk diet2nyee

mya: aminnnnn

Adrina Adi said...

lepas baca entry ni, aku pun sama teruja nak sambut ramadhan.

moga dipanjangkan umur, disihatkan tubuh badan untuk beribadat.

Ayu Katerina said...

adrina: aminn... sesamalah kita...