Wednesday, June 8, 2011

seth tan segala

Tajuk hot skrg ni.. semua nk laki ala2 seth tan ni.. hehehe ada ke? takpe saya dh ada saya punya seth razak dah.. syukur dah :P

Ok gini.. aku bukan nk citer pasal seth tan semata... tp nk luahkan pendapat aku ni ha.. skrg ni byk dah citer2 novel di angkat jadi drama or pilem.. bagus juga.. at least idea2 yg ditulis oleh penulis skrg di angkat ke layar perak... bahasa makk amboiikan...

Pada aku citer lagenda budak setan.. fail... trilogi cinta... fail.. sebab apa? sebab agaknya aku dh baca novel tu so buat aku tk feel kot.. walhal novel2 tu aku leh ulang baca 5 6 kali sbb punya la suka.. tp bila dh jadi drama.. out!! feeling hapahh pun tadak.. nak2 LBS tu.. ke sbb dh tau apa jadi apa jadi?? ermmmm so for mee tk best sgtlaa bila novel yg aku dh baca jadi drama... BUT aku nk tgk gak citer ombak rindu lakonan aaron ajiz dgn maya karin tu.. ok ke tak... buku dia best.. tatau kot Aaron ni sumthing keen.... trilogi cinta plak ada 3 buku aku follow... sekali masuk rosyam noor.. mak layan juga sampai habis.. tapi layan sekadar layan jeklaa.. tk feel punnnn... tk hingin dh nk tgk pun... buku jugak yg best...

Nora Elena ni mak rasa mak tk beli lagi... skrg layan besttt.. sbb tatau kisah dia.. harus mak gi cari novel ni semula.. baca buku musti lagi layankan... apapun setakat harini citer ni best :)... tk pepasal aku pun follow juga hehe.. ni gara2 layan masa cuti kt msia tu hari.. terus terjebakk!

Malam ni dh start baca laksamana sunan.. buku ke 5.. aku tau ramai gak follow novel ni.. ada gak ckp2 tk sabar tunggu jd filemm... boleh kee layan ha?? adoiiii jgn laa.. kang tetiba rosak novel ni hehehehe.. apapun jom sambung berangan seth tan jom... :P

2 comments:

Adrina Adi said...

aku tak nak tengok drama dari novel2 ni. coz to me, novel penceritaan dia lagi best, lagi romantik, lagi dalammm... so, taknak spoilkan perasaan yang dapat daripada novel.

aku setuju dgn ko. LBS memang out. bila dia terjemahkan dalam bentuk pilem, memang out habis. at the end, rasa mcm tak logik plak. nyesal aku beli dvd cetak rompak dia. hehe.

ok, nice entry tho!

Ayu Katerina said...

so far aku rasa citer cina based on novel lagi feel dari citer kita.. ntahlah kt mana silapnya.. maybe pemilihan pelakon yg tk sesuai atau skrip yg di ubah buat citer tk feel...

lbs ni aku tgk drama 2 episod terus nk muntah.. konon main ngan perasaan dalaman la sgt. asyik ckp dlm hati jee.. novel bolehlah.. adoihhhh tk reti manipulate langsung! hehe nasib aku tk beli dvd2 nih.. layan online sajee