Tuesday, May 24, 2011

letih yg berbaloi

Sampai kl jumaat.. sabtu pagi terus gerak perlis. sampai je rumah mak... adoiii remuk hati tgk dia terlantar lemah atas sofa.. menangis mak aku bila nampak aku balik... terus dipeluknya aku dlm lemah2 tu.. tk tunggu lama time tu juga aku angkut bw gi spital.. terus masuk emergency.. dia nk bernafas pun susah masa tu... dr buat ecg... xtray.. then baru dpt tau jantung dia dh membengkak dan darah berkumpul dlm jntungnya.. yaaaaaa dr buatlah apapun asal mak saya pulih!!

tk larat nk citer.. after selesai dr bg ubat.. n refer to mopd.. pakar bahagian jantung.. so monday haritu buat follow up.. since sabtu.. ahad.. aku betul2 jaga ubat dan makan minum dia... so result on monday agak membanggakan.. darah dia stabil semula.. kaki dh tk bengkak.. cuma masih lemah saja.. dr kata InsyaAllh much better .. so follow up semula nanti...

harni selasa kami gerak balik kl... mlm ni my sis anak beranak semua dtg.. my mum look so happy.. abg aku pun 2 3 kali call tanya result... okla at least.. aku bole balik ke taiwan dgn hati yg tenang semula..

3 comments:

Zara said...

Alhamdulillah..semoga mak ko get well soon babe..
Agaknya..dia rindu ko pun ye tu

N.Q.R said...

nanges aku baca entry mak ko ni.. alhamdulillah ko balik kan.. kalau tak..tatau sampai tahap darah terkumpul dlm jantung.. get well soon makcik!

Ayu Katerina said...

zara: thanksss.. ye agaknya jugakan. anak2 semua jauh..

qis: dulu aku selalu masuk spital mak aku tido atas lantai temnkan aku... skrg dia sakit nk berdiri pun tk larat.. sanggup aku nk dgr kt tepon sj kah? Alhmdulillah skrg dh stabil semua.. cuma lemah sampai harini la.. tidur saja.. aku baru pas buat sup bola2 ikan nk kasi dia makan heheheh