Thursday, March 17, 2011

nuclear!?

Simpati saya buat negara Jepun yg sekarang dilanda krisis dunia yg agak menakutkan.. lepas gempa.. tsunami.. n skrg bermati matian harus menyelamatkan penduduk sendiri dan dunia dari dihantui kebocoran radioaktif yg pasti menyebabkan bermcm2 penyakit berbahaya kpd kita.. serius itu sgt menakutkan...

Ramai juga kawan2 yg msg tanya taiwan ok tak.. since dekat dgn jepun.. tsunami.. gempa.. yes sini mmg always gempa.. 3 tahun dh aku di sini.. gempa tu mmg mcm dh lali dh pun.. tsunami terjadi juga tp kecik aje haritu.. but krisis tentang kebocoran radioaktif yg skrg semua sdg takutkan masih terkawal di sini.. belum ada apa2 yg buatkan rakyat di sini takut tak keluar rumah.. semuanya masih ok ok aje.. berita2 tidak sahih ngatakan org taiwan dh kene radiasi tu adalah tidak benar ya.. setakat harini alhamdulillah kami semua ok ... ke depan kita tk tahu.. itu kuasa yang maha esa..

Cuma aku tetap juga antara jutaan penduduk dunia yg khuatir dgn tindakbalas radioaktif itu pada masa hadapan.. pada kesihatan kita.. :( takan kita tk keluar rumah langsung ye dok?? tapi selamatkah kita pada masa hadapan nnt.. sungguh bumi ini sudah semakin tua... semoga kita sentiasa dilindungi yang maha Esa... ameen..

No comments: