Wednesday, September 22, 2010

Mooncake Festival

Haa harini saya cuti.. cuti umum Taiwan gitu.. sedap weh bangun tido kul 11am tadi hahahah gile jap.. smlm sakit perot.. pening segala.. kul 10 dh tutup lampu.. tk menahan dh mata nk teman suami saya memasak kt rumahnye... terus lelap sampai ke siang...

Ok mooncake ni kiranya mcm mid-autumn festival bagi org cina... depe akan hadiahkan kita kek.. buah buahan dan benda2 manis la... kt opes penuh kek.. buah.. kek kecik2 huhuhu dan sementelah saya ni tk minat semua2 tu.. saya tgk2 aje.. bos kecik soh bagi2 kt semua staff.. saya cuma amik anggur satu sbb tgk lawa nau.. nk makan bila tah hihhiii.. tp sbb fresh n lawa.. saya nk cuba makan loo...

Org Taiwan pun biasanya time gini akan balik ke kampung masing2.. senyap sikit la Taipei.. Taipei yg mcm KL la kan.. org akan balik negeri sembilan... melaka.. johor.. gituh.. cuti namapun... sampai weekend kot depe bercuti.. cam kita kt msialah.. best.. cam raya2 la juga :)

Ok yg saya ni plak.. dok rumah le saja harini.. layan net dan tv ajela karang.. nk keluar mmg tk ada selera skrg ni.. esok gaji kan hihiiihih sewonok la sikit... sewonok tgk buku bank aje. pembakar semangat nk keje lama2 di overseas.. :P

Oraitlah.. kawan2 yg kojer tu.. jgn ngulor2.. ai nk masak nasik jap...

No comments: