Monday, September 27, 2010

kami mencari kediaman rasmi

Gituhhh

Since kami berdua dah berumur 30 tahun ke atas hahaha mcm tua bangka kan.. kami telah bercadang2 nk membeli sebijik lagi rumah sendiri.. khas untuk kediaman rasmi kami sehingga ke akhir hayat.. InsyaAllah.. rumah yg ada skrg jadi rumah persinggahan yang comei so that tk payahla nk perabih kt hotel kan...

Hubby akan start pusing tgk show house.. cek price n location while me akan start buat interior dan cari design2 yg sedap mata memandang... kot kalau ada kawan2 yg mempunyai suggestion, sila2lah drop saya msg ya..

7 comments:

Adrina Adi said...

purta heights pun ok. price range around 300k ke bawah pun ada lagi.

Ayu Katerina said...

dekat area mana babe? bagi info sket

Zara said...

depends on which area ko nak tinggal nnt beb..as u said, this is the place u would like to stay at rite...tapi mana pun, property is still worth it dear...if i were u, i do love Bangi, tapi, rasanya cam x termampu..hence, aku choose area Nilai or Bandar Baru Salak Tinggi coz, situ pun dah membangun giler skrg, harga masih murah, rumah besar dekat airport KLIA & LCCT..btw, have u tried Shah Alam or area Mutiara Damansara? lelawa gak situ.

Ayu Katerina said...

bangi and shah alam adalah 1st choice aku skrg.. haritu aku dh round ngan akak aku yg depan tasik tu.. skrg tgh looking lagi..

Zara said...

ok..good choice beb :D

amick said...

kalau nak rumah lawa beli dari island peninsular punya developer...harga mahal sikit tapi design dia meleleh tengok...projek dia alam impian shah alam, dengan kinrara...cuma harga tu starting from 500k dah sekarang

bangi? aku x gemar sangat environment yang ramai melayu hihihi kita orang laki bini suka area campur2 bangsa sikit :p

Ayu Katerina said...

husband aku bgtau ada satu projek dekat dgn area kinrara atas bukit leh nampak satu sunway kata dia.. harga lom usha.. yg tu kot? thank D nanti dia akan maklum dgn komen2 di sini.. take note ya dear