Wednesday, September 15, 2010

hanya kerana saudara?

Aku agak pelik bila baca status2 di fb akak aku... bila baca ketidakseronokkan dia balik ke kg di Perlis... ermm pelik.. setahu aku.. akak aku.. bila aku tk ada pun..dia pandai create keseronokkan dgn saudara2 lain... lgpun dia sulung.. dia pandai wujudkan suasana ceria... tapi kalini lain mcm pula... so aku cuba selidik..

Kisahnya pagi raya, our beloved mak sedara yg kononnya vip tahap gabanlah.. komplen pada akak aku di mana waktu kenduri kawin aku haritu mereka tidak dilayan sewajarnya.. anak2 dia (mak sedara ni haram tk dtg pun) yg dtg ke kenduri aku pun mengata yg mereka tk dilayan pun.. bila akak aku yg bagai nk patah tulangnya di hari kenduri di kata begitu.. aku yg menjadi sebab kenduri tu berlangsung apatah lagi.. berapi dada ni kejap!!

First of all la kan.. korang sapa???? kenduri kendara saudara mara dtg nk jadi tetamu ke?? selama ni kenduri saudara mara sehari 2 dtg awal membantukan.. depe buat apa? melawa dtg nk dok meja VIP kah??? kenduri kawin sedara mara aku.. yg aku ingat.. at least seminggu dah lepak kt rumah depe.. cekai2 boh bunga telur.. tu aku.. mak aku sah2 potong bawang segala.. pak aku dulu?? hah kalau tk tlg pasang kemah pun byk keje lain aku tgk dia buat.. but korang??? jgn kata nk pasang tali bunga telur... nk dtg menyemak pun tade.. semua hari kenduri aku nampak muka.. so?? korang nk VIP treatment dari aku?? aku senyum amik gambar ngan korang dh cukup baik ok.. toksah la nk membebel mcm korang bagus.. darah daging sekalipun boleh lupakan mak inikan korang takat pangkat apa je dgn akukan... sudahlah!

No wonder hati aku tk pernah rindu pada negeri yg satu tu.. bertahun tk balik pun aku tk kesah.. yg penting aku dpt tgk mak aku cukuplah.. di mana tk penting.. eii tetiba teringat pula sorang manusia yg masih tk sedar IBU tu syurga!!

4 comments:

Anonymous said...

kadang2 dugaan yg lebih besar datangnya dari sedara mara darah daging kita sendiri, dari orang yg takde talian darah dengan kita.

kadang2 orang luar yg lebih2 tolong kala kita susah dan senang, tapi sedara sendiri? jangan kata nak tolong, kondem sampai kita ni hina dina adalah.

isk, tak paham. jgn la aku ada perangai macam tu.

go to hell!


sekian, sesi melaser aku :)

adrina.

Sella Shahbudin said...

dulikkan ja.... jatuh bangun kita, bukan depa nak hulur tangan... pandai mengomen ja... takda sedara camtu pun tak rugi idup aihhh....

Ayu Katerina said...

tulah.. saje luah perasaan..

DeeDee said...

100% agree with AD