Thursday, January 14, 2010

Prague, Republic Czech X

escape from red card for a while...
hari2 terakhir di prague.. tk silap sunday hehe.. i cook them ciken rice sempena bday alia.. buat sensorang tanak dibantu tk suka.. so memasing just rest pot pet pot pet je le.. settle masak we celebrate nyanyi2 sblum alia potong cake.. after that we eat ciken rice.. sungguh laju memasing makan.. habis sekelip mata hahhaha poyo la konon sedap.. simple wpun bahan tk cukup.. belasah je le...

lepas makan2.. rest packing sikit2.. ptg around 3pm hidia bawa jln ke small paris in prague.. nice place.. naik cable car ke atas .. snow tebal gak haritu so pemandangan memutih aje di sana sini.. lepas jengjln dlm 2 jam then kami turun.. cuaca paling sejuk rasanya semasa aku di prague..minus berapa tk sure.. kalau dh sampai tuan rumah (hidia) sendiri dh menangis tk tahan so kene la kami balik.. kaki dia dh krem teruk masa tu.. aku pun tk tahan tp paksa diri tanak fikir.. serius beku darah aku masa tu huhuhu snap gambar pun tk byk sgt tapi ok gak la.. at least ada..

sampai rumah terus buat acara packing and sort out apa yg penting.. byk gile brg.. since im going to transit lagi.. naik plak BA adoiiiyaiii susah dan parah juga.. so tepaksa left beberapa barang kerana bohemianye pasal.. mlm tu burn semua gambar2 dlm cd.. lepak borak2 then tidur... awal pagi dh bangun siap2.. sempat ym dgn my rr sblum mulakan perjalanan semula..

hari terakhir ke epot.. snow turun lebat sgt.. sana sini memutih sampai jadi kelabu mata.. alia ckp she's going to miss me... tgk snow mesti ingat aunty ayu.. wohooo sweet sgt ini baby besar hehe.. hug hug dgn hidia kt rumah sbb dia kene p keje.. while us naik teksi je ke epot.. tk jauh manapun...lepas clear brg2 dkt epot.. claim VAT.. lepak menum coffee then time to fly... hug hug dgn yanti.. rasa nk nangis.. tahan je.. yanti as usual nangis dulu...sungguh cembeng kawanku yg sorang ini.. dari pandangan mata dia betul2 boleh buat org cair.. really miss them soo much...

cukup sampai di sini dulu kisah perjalanan saya ke bumi Prague.. puas hati.. lega.. happy.. mcm2 perasaan bercampur aduk... this is my 2009 resolusi.. akhirnya aku capai sebelum 2009 berakhir.. dan tk sangka sambut new year di sana... it was a great moment for me.. wpun ku tinggalkan separuh hati di bumi Malaysia... tapi kerana kesabaran dan kepercayaan.. aku berjaya penuhkan impian yang aku simpan selama ini... this is my time for myself dan aku berjaya lakukan.. aku bangga pada diri sendiri kerana menganugerahkan rasa puas hanya utk diri aku.. insyaAllah selepas ini... aku akan bahagiakan semua yg membahagiakan aku.. :) doakan kebaikan utkku wahai cinta.. sahabat dan saudara... doa semua sebenarnya membawa aku kepada kejayaan dan kebahagiaan aku sekarang...

alhamdulillah...

8 comments:

Sella Shahbudin said...

tengok kad merah tak tingat kfc ka??? kaler trademark tu.. ekekekek...

emmm...... catatan perjalan yg beshhhh... membuat hatiku meronta2 utk tengok salji sebelum menutup mata.....

(tak pi london, dpt baju london pun ai dah happy banget..tenkiu pren...)

Ayu Katerina said...

1st.. biol ko.. kentaki is always in my mind o!! jahat!!!

can jadikan ceritaku sebagai inspirasi.. ko dh start pun kan.. apa lagi pasang target.. insyaAllah.. tade benda yg mustahil..:)

heee no prob.. bende kecik apa la sgt.. tolong suggest next place utk ai.. ada la lagi nnt hihihihi

Sella Shahbudin said...

next place??
emmm...ibiza.... gila besh tengok gambo member ai jalan2 sana....

Ayu Katerina said...

nanti aku surf .. cam menarik jee

Melea said...

sella,
jadik cam kate nie untung, blum ade mangkuk tingkat, senang nak bergerak...macam kau cuma satu pun masih untung nak berjalan2...

Bayangkan aku dah nak masuk 3 tingkat nie....ntah camner lah kalau nak bergerak2....!!

beg dorang jerr ntah berapa?? Kalau tinggalkan plkss, pun bukan senang hati...

Rezeki masing2...., mungkin kalau berjalan pun, time anak2 dah besau masuk asrama atau U kotsss, time tue, baru nak renew honewmoon balik kotsss hahahahahahahha

Ayu Katerina said...

ucy... at least ko tetap happy kan..:) itu yg penting benarnya..

Zara said...

mmg tau..bohemia for me tarak!

Ayu Katerina said...

hehe apa nk buek.. tk cukup ruang bagasi hahahahaa