Wednesday, January 13, 2010

Prague, Republic Czech IX

sambung yer... lupa dah hari ke berapa hehe

i still can remember pagi tu jam 5.30am aku dh bangun dari tidur... as usual aku ke hall buka langsir dan laaaa snow turun lagi hihihiiihi.. mcm tetahu je aku mengharapkan snow.. this time di rumah hidia.. rumah dia plak atas tanah (bukan apartment cam we all) so penuh tebal salji tu depan rumah dia.. dah dtg balik gian aku hehee.. cekau kamera main ukir2 nama lagi n snap sensorang hihiihi.. 2 minit beku baru tau lari masuk dalam..

7am semua dh jaga.. kata dorang.. sejak aku ada.. tk pepasal semua rasa nk bangun awal.. hidia yg dh baper tahun tgk snow tetiba rasa seronok tgk snow sbb dia tk sabar nk bgtau aku.. walhal tiap hari aku le org pertama nampak snow turun tkyah nk bgtau hhehehee lepas semua dh siap2.. harini kaminye plan jalan ke prague castle and shopping.. gi tukar duit dulu then jalan2 amik gambo kt castle.. puas beku.. kami masuk kedai kopi cairkan darah.. sempat beli souvenir sikit aje sbb duit euro tk bawa byk sgt.. minta maaf lepas utk diri sendiri saje...

settle shoot gambo kt castle.. bridge... jln ronda sana sini then kami singgah hard rock cafe... sama je mcm kt mana2 pun.. beli satu shirt for me.. and for my rr.. lagi sekali minta maaf pada yg mengharap hrc shirt.. duit aku cecukupp je.. hehehe after that kami ke BOHEMIA shop huhuhu.. banyak benarnya kedai kristal ni .. rambang mata.. harga huhuhu worth it la... for me aku beli satu set glass panjang gold plated 6 color woh tatau nk describe.. cun la juga.. cuma teringat earthquake mcm tk sanggup nk display lagi hehehehe rebah kalu nangis aku... and sikit bohemia kecil kecilan hehe.. penuh bag dgn dia saja!! (cah bila ko nk amik??)

then shopping baju bajan sket kt mng yg gila murah.. baju winter je la.. seb baik taiwan pun tgh winter.. boleh pakai jengjln.. huhuhu.. siap shopping dan dh gelap.. dah beku semua kami pun balik.. wohh legaaa dpt rest ... mlm tu lagi sekali dating webby hehehhee adoiyaiii that time rasa tk sabar nk balik dah...:) ermmm baru teringat mlm tu aku prepare ayam sebab esoknya birthday alia.. so i cook nasi ayam for them and celebrate kecil kecilan for her.. sempat juga aku n yanti share beli hadiah for Alia..

eh ke Paris ke saya? hehehehe continue lagi nanti ya...

4 comments:

Sella Shahbudin said...

bohemia..bohemia...

Ayu Katerina said...

tu nanti ai snap la.. dlm kotak lagi hihihi

Ayu Katerina said...

oh.. rr is going to post u the souvenir..

Sella Shahbudin said...

whoaa....cant wait to show and tell... hehehhee.....